فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان به تجمع سراسری – ساعت ۱۰ صبح دوم دیماه ۱۴۰۰

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان برای ساعت ۱۰ صبح روز دوم دیماه ۱۴۰۰ به تجمع سراسری فراخوان داده است. این تجمعات در تهران والبرز مقابل سازمان برنامه و بودجه، در مراکز استانها مقابل اداره کل استان و در شهرستانها مقابل اداره آموزش و پرورش برگزار خواهد شد.

این فراخوان در اعتراض به مصوبه ناقص رتبه بندی و عدم اجرای آن توسط دولت، عدم اجرای لایحه همسان سازی بازنشستگان و بازداشت و دستگیری رسول بداقی عضو هیات مدیره کانون صنفی و شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان و ادامه بازداشت معلمانی که در زندان هستند و امنیتی کردن مبارزاتشان، اعلام شده است.

معلمان در اعتراضاتشان با اشاره به اینکه چگونه است که برای حوزه علمیه قم بودجه هست، اما برای پاسخگویی به خواستهای معلمان و بهبود وضع نابسامان آموزش و پرورش بودجه وجود ندارد، اعتراض خود را به بودجه ریاضتی حکومت و سرهم بندی کردن طرح رتبه بندی مشاغل معلمان و عدم پاسخگویی به خواستهای معیشتی شان ابراز کردند. هم اکنون اجرایی شدن فوری طرح رتبه بندی و همترازی معلمان شاغل ( به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی دانشگاهها برای معلمان شاغل) و همسان سازی حقوق بازنشستگان و افزایش سطح آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی اعلام شده از سوی حکومت، آزادی فوری معلمان دربند و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آموزش رایگان، در راس مطالبات معلمان قرار دارند. معلمان در اعتراضاتشان بارها و بارها  به کالایی شدن آموزش و سطح پایین کیفیت آموزش و پرورش  اعتراض کرده اند. درمان رایگان و داشتن حق مسکن، رفع مشکلات معلمان خرید خدمت، آموزشیاران نهضت سواد آموزی، مربیان پیش دبستانی و معلمان حق التدریسی و استخدام آنها، پرداخت پاداش خدمت بازنشستگان، پرداخت حق التدریس معلمان، بازگشت به کار معلمان اخراجی، پایان دادن به اختلاس ها و شفافیت در چگونگی غارت صندوق ذخیره فرهنگیان و بازگشت منابع به این صندوق از جمله خواستهای دیگر معلمان است که بارها در تجمعات خود آنها را اعلام کرده اند.

معلمان بدنبال دو روز اعتصاب سراسری در ۲۱  آذر و تجمع قدرتمند و سراسری هزاران نفره آنان در ۲۲ آذر، امروز در موقعیت بسیار قدرتمندتری برای پیگیری خواستهایشان قرار دارند. اعتراضات معلمان علیه بودجه ریاضتی حکومت و علیه فقر و تبعیض و نابرابری و با بلند کردن پرچم آموزش رایگان برای همه کودکان مطالبات همه مردم را نمایندگی میکند.  اعتراضات معلمان تا همین جا با استقبال خوبی از سوی بخش های مختلف مردم و بویژه خانواده های دانش آموزان و دانش آموزان سالهای بالاتر آموزش همراه شده است. به این حمایت ها باید وسیعا ادامه داد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ آذر۱۴۰۰ ، ۱۹ دسامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *