پیام کنگره ۱۲ حزب کمونیست کارگری به کانون نویسندگان ایران

دوستان عزیز!

حزب کمونیست کارگری به بند کشیدن چهار عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین، کیوان باژن و آرش گنجی را که به حق با اعتراض داخلی و جهانی علیه حکومت اسلامی روبرو شد، شدیدا محکوم میکند. اعضای کانون نویسندگان باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند و به احضارها و بازداشت های اعضای کانون پایان داده شود.

در موج مبارزاتی که کل جامعه را فراگرفته، دستگیری‌های وسیع دیگر نه موجب وحشت که باعث گسترده تر شدان اعتراضات خواهد شد. این دستگیری‌ها نشانه اقتدار نیست، بلکه نشانه ترس و جبن حاکمان تبهکار از موج روزافزون فشار از اعماق جامعه علیه کلیت نظام سیاه اسلامی با تمام مافیاها و باندها و شیادان درونی آن است.

مبارزه برای آزدی بیان و قلم از همان زمانی آغاز شد که خمینی گفت “قلم‌ها را میشکنم!”،  زمانی که به انقلاب و انقلابیون یورش بردند، و حرمت و کرامت انسانی یک جامعه بپاخاسته علیه دیکتاتوری را لگد‌مال کردند. امروز کانون نویسندگان یک سنگر مهم این مبارزه است. 

عبور مبارزه شما از تند‌پیچهای مقابله  با هنرمندانی که با توهم  و تنفس در چهارچوب قوانین شرعی رژیم به بلندگوی جناحی رژیم تبدیل شده بودند قابل تحسین است. شما در سالهای گذشته با انتشار بیانیه هایی عمیق و رادیکال، شجاعانه از اعتراضات حق طلبانه مردم حمایت کردید و سرکوب ها و اعدام ها و فقر و فلاکتی که توسط اقلیت مفتخور حاکم به اکثریت جامعه تحمیل شده را محکوم کردید. شما قاطعانه در مقابل تلاش دستگاه های سرکوب حکومت برای انحلال و تعطیلی کانون نویسندگان ایستادید و علیرغم دستگیری ها و تهدیدهای هر روزه کوتاه نیامدید. شما نشان دادید که دستگیری اعضای هیئت مدیره کانون و احضار تعداد دیگری از اعضای کانون راه به جایی نخواهد برد. شایسته است که جامعه با تمام قوا از شما و خواست هایتان حمایت کند.

شما به درستی بر بند اول منشور کانون نویسندگان ایران تاکید میکنید که: “آزادی اندیشه و بیان و نشر در همه‌ عرصه‌های حیات فردی و اجتماعی بی هیچ حصر و استثنا حق همگان است. این حق در انحصار هیچ فرد، گروه یا نهادی نیست و هیچ‌کس را نمی‌توان از آن محروم کرد.”

ما نیز تاکید میکنیم که آزادی قلم، بیان و اندیشه، آزادی تولید و پخش هنر و ادبیات جزئی از حقوق پایه ای هر جامعه و جزء جدائی ناپذیر  مبارزه علیه تمام نابرابری ها و فقر و محرومیت اکثریت عظیم مردم است.  مبارزه ای که کل حکومت و نظام ضدانسانی جمهوری اسلامی را هدف گرفته است.

کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری از مطالبات بحق شما که مطالبات کل جامعه است، قویا حمایت میکند و همه مردم، تشکل های مردمی و افکار عمومی جهانی را به حمایت از شما فرامیخواند.

۱۲- ۱۴ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *