Hamid-t3

یادداشتهای هفته

Hamid-t3

حمید تقوایی:

چارچوب شکسته “جمهوریت اسلامی”!

” اولین خواست مردم جمهوریت بود … برای جمهوریت بهترین راه اراده مردم، حاکمیت مردم در چارچوب مقررات اسلامی است…” روحانی در مراسم دولتی٢٢ بهمن
روحانی حدود٣۵ سال از تاریخ عقب است. خمینی و دار و دسته اش با حمایت دولتهای غربی که از قدرت گیری چپ در انقلاب۵۷ نگران بودند، با پرچم اسلام و اسلامیت و با تیغ کشیدن بروی توده مردم و نیروهای انقلاب کمونیست که در کارخانه و دانشگاه و کردستان و ترکمن صحرا خواهان تحقق خواستها و آ رمانهای انسانیشان بودند، انقلاب را به شکست کشاندند. این ضد انقلاب اسلامی بود و نه انقلاب۵٧. انقلاب برای آزدی و برابری و رفاه شکل گرفت. جمهوری اسلامی نام و پرچم شکست انقلاب است و نه پیروزی آن.

امروز پس از بیش از سه دهه جنایت و سرکوب و اختناقی که جمهوری اسلامی بر جامعه ایران تحمیل کرده است همه جهانیان به معنی واقعی “جمهوریت در چارچوب مقررات اسلامی” پی برده اند. اراده مردم ایران مدتهاست، از همان مقطع اعتراض پرشکوه زنان علیه حجاب اسلامی یکماه پس از بقدرت رسیدن خمینی تا بامروز، با اعتراضات و مبارزات پیگیرشان علیه جمهوری اسلامی نمایندگی میشود. امروز جمهوریت و مقررات اسلامی را حتی با ترفند اصلاح طلبی و میانه روی و اعتدال و “تدبیر و امید” نیز نمیتوان بخورد جامعه داد. بنی صدر و رفسنجانی و خاتمی هم قبلا با این کارت بازی کردند و بجائی نرسیدند. روحانی حدود٣۵ سال از تاریخ عقب است.

**************************
دزدیهای قانونی و غیر قانونی یک درصدیها!

هفته گذشته فاش شد که شعبه ژنو بانک اچ اس بی سی بزرگترین بانک بریتانیا به مشتریانش کمک میکرده است که از پرداخت مالیات در کشورهای متبوعه خود فرار کنند. مجموعا مبلغی بالغ بر۱٢۰ میلیارد دلار در سی هزار حساب سپرده از٢۰۰ کشور انباشت شده است. در این میان ۱١٣۰ حساب متعلق به مشتریان ایرانی است با مبلغ یک میلیارد و پانصد میلیون دلار سپرده.

این رقم نجومی گوشه کوچکی از چپاول و غارت ثروت مردم بوسیله یک درصدیهای حاکم بر دنیا است. سال گذشته موسسه آکسفام در گزارش مستدلی اعلام کرد ” در سطح جهان شرکت های بزرگ و افراد ثروتمند با استفاده از شبکه بزرگی از بهشت های مالیاتی ثروت خود را پنهان کرده و از پرداخت مالیات می گریزند. تازه ترین ارزیابی ها نشان می دهند که احتمالا رقمی نزدیک به ۲۱ تریلیون دلار در حسابهای پنهانی و غیرقابل دسترس در این بهشت های مالیاتی انباشت شده است.”

۲۱ هزار میلیارد دلار! باور کردنی نیست! کل مبلغ وام پرداخت شده به یک درصدیهای یونان که میخواهند با تحمیل ریاضت کشی اقتصادی از نود و نه درصدیهای ان کشور باز پس بگیرند، حدود یک صدم این مبلغ فاش شده از دزدیهای مالیاتی این عالیجنابان است. برای حل بحران اقتصادی که گریبانشان را گرفته است، از خدمات اجتماعی و رفاه عمومی میزنند، حد اقل معیشت و رفاه را از توده مردم دریغ میکنند، و در همان حال میلیارد میلیارد از مالیاتی که میتوانست صرف رفاه عمومی مردم بشود میدزدند و در حسابهای آشکار و پنهانشان انباشت میکنند.

رقم نجومی ۲۱ تریلیون دلار تازه مبلغی است که سرمایه داران دنیا از طرق غیر قانونی به جیب زده اند. (البته به این مبلغ باید دزدیهای غیر مالیاتی حکومتهای فاسدی نظیر جمهوری اسلامی و چپاول سیستماتیک و هنگفت و بی حساب و کتاب آیت الله های میلیاردر ایران که تنها بخش کوچکی از آن در حسابهای سپرده بانک اچ اس بی سی افشا شده است را نیز افزود). اما مساله از دزدیهای غیر قانونی بسیار فراتر میرود. غارت و چپاول قانونی یک درصدیها از طریق سود و استثمار کارگران، که به گزارش همین موسسه آکسفام باعث شده است تا ثروت چند ده نفر از همین مولتی میلیاردرهای فراری از مالیات با دارئی نیمی از جمعیت کره ارض برابر باشد، نه خبر مهمی تلقی میشود و نه مورد افشا گری و حسابرسی کسی قرار میگیرد. نه تنها بانکهای سوئیس بلکه همه دولتهای سرمایه داری و همه بانکها در همه کشورهای دنیا منطقه امن و بهشت یک درصدیهای جهان محسوب میشوند. راه خلع ید این چپاولگران حسابرسی از بانکها و افشا و خنثی کردن دزدیهای غیر قانونی نیست، بلکه خلع ید سیاسی و اقتصادی از یک در صدیهای حاکم در همه کشورهاست.

**************************
سهیل و رائف باید فورا آزاد شوند!

به گزارش کمیته بین المللی علیه اعدام انصاف حیدر همسر رائف بدوی در پایتخت کانادا به مجلس این کشور دعوت‌شده است تا در رابطه با وضعیت همسرش رائف در عربستان و همچنین در رابطه با وضعیت سهیل عربی در ایران به عنوان دو نفر که هم سرنوشت هستند سخنرانی کند. رائف و سهیل دو وبلاگ نویس از عربستان و ایران هستند که به “جرم” نقد مذهب در زندان به سر می‌برند. رائف در عربستان به زندان و شلاق و سهیل در ایران به اعدام محکوم‌شده‌اند. محکومیت این دونفر یک بار دیگر به همه جهانیان نشان میدهد که حکومتهای اسلامی چه از نوع متعارف” و مورد پسند غرب و چه از جنس غرب ستیزش جز سرکوب و شلاق و اعدام ارمغان دیگری برای آزادگان و آزاد اندیشان ندارد. جنبش من چارلی هستم حمایت میلیونی مردم اروپا و دنیا را از نقد و هجو مقدسات پوسیده مذهبی به نمایش گذاشت. میتوان و باید برای نجات سهیل ها و رائف ها از تروریسم دولتی و نهادینه شده در کشورهای اسلامزده ای نظیر ایران و عربستان سعودی به نیروی عظیم این جنبش جهانی متکی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *