mahin alipor

مهین علیپور قهرمان روز در کشور سوئد شد!

mahin alipor

من نماينده يک جنبش قوی مدافع حقوق زنان از خاورمیانه هستم!
مهین علیپور برنامه ساز تلویزیون علیه تبعیض و فعال مدافع حقوق زن برنده جایزه قهرمان روز در کشور سوئد

قهرمان روز فردی است که از سوی خوانندگان یک مجله بزرگ در سوئد به اسم ” آملیا” کاندید میشود و از طریق رای دادن مردم انتخاب میشود. مهین علیپور یک فعال مدافع حقوق زن و از کادرهای حزب کمونیست کارگری ایران و فعال نهاد” زن آزاد” بدلیل مطرح شدن فعالیت مداوم اش در تهیه برنامه تلویزیونی علیه تبعیض ، مورد توجه افکار عمومی در سوئد قرار گرفت.

او که از یک زیرزمین در استکهلم برنامه تهیه میکند و بطور مرتب هر هفته نیم ساعت در مورد مشکلات زنان بویژه در کشورهای اسلام زده و ایران به زبان فارسی حرف زده و با فعالین مدافع حقوق زن مصاحبه میکند، در رسانه های سوئد اخیرا مطرح شد و توجه بسیاری را بخود جلب کرد. یک زن مدرن آزاده و با اعتماد بنفس که در یک برنامه تلویزیونی از مدرنیته و حقوق انسانی زنان حرف زده و جنبش برابری طلبانه و آزادیخواهانه زنان و جوانان در ایران را به دنیا معرفی میکند.
مهین و چهار نفر دیگر کاندیدهای قهرمان روز ؛مپی؛ بودند که در برنامه روز دوشنبه ۹ ماه فوریه در شهر استکهلم مهین علیپور برنده شد. این انتخاب و حتی کاندید شدن علیپور توسط خوانندگان یک مجله بزرگ بنام آملیا صورت میگیرد که البته بعد همگان میتوانستند در رای گیری شرکت کنند و به کاندید مورد نظر خود رای دهند.

این مراسم از جانب بسیاری اسپانسور میشد که سازمان دفاع از حقوق همجنسگرایان و اولین و بزرگترین داروخانه های سوئد از مهمترین آنها بود.

در دلیل این کاندیداتوری و انتخاب مهین علیپور د رمراسم باشکوه روز دوشنبه در استکهلم گفته شد:
“بخاطر اینکه وی داوطلبانه یک برنامه فمینستی در دفاع از حقوق زنان را رو به کشورهای فارسی زبان تولید میکند،این برنامه در دنیای دیجیتال و یوتیوب هم پخش میشود و میتواند خوانندگان و شنوندگانی در افعانستان و سوریه و بقیه کشورهائی که فارسی میدانند داشته باشد. کاری که وی در ایران نمیتواند بکند ، هم اکنون از یک زیرزمین مخفی در سوئد انجام میدهد.”

مهین علیپور در میان هلهله و تشویق حاضرین در این جمع چنین گفت:
من امروز در اینجا کنار شما هستم و این بودن من بخاطر یک مسئله شخصی نیست. اگر من اینجا هستم بخاطر کارهای من و تعلق من به یک جنبش قوی در خاورمیانه است. زمانی که من در دهه ۹۰بعنوان یک پناهنده سیاسی به این کشور آمدم تصمیم گرفتم که صدای این جنبش و زنانی باشم که صدایشان شنیده نمیشود. . امروزه وضعیت فرق کرده است . تروریسم و راسیسم دیگر یک مسئله ضد انسانی محلی نیست. یک مشکل جهانی است و بهمین خاطر هم راه حل جهانی میطلبد. همینطور هم برای جنبش رهائی زنان صدق میکند. در ایران, افعانستان, عراق, سوریه, عربستان سعودی, نیجریه و بسیاری دیگر از کشورها که اسلام سیاسی و فرهنگ قوی ضد زن مردسالار در آنجا هست زنان روزانه و حتی هر دقیقه در مصافی رویارو با این قدرتها هستند. اسلام سیاسی با فرهنگ قوی ضد زنش در جاهائی مثل ایران یک دولت است و در جائی دیگر فرهنگی ضد زن که از طرف دولتها حمایت میشود.

و اما زنان یک جنبش قوی , مدرن, ضد مذهبی , شجاع برابری طلب را درتقابل با جنبش اسلامی و فرهنگ زن ستیز اسلامی شکل داده اند که ارزش حمایتهای گسترده جهانی را دارد. من افرادی را که من را کاندید و انتخاب کرده اند، بسیار تحسین میکنم و از آنها تشکر میکنم. آنها من را دیدند ولی در واقع قسمتی از جنبش ما را دیده اند. نهایت تشکر را دارم و امیدوارم این مسئله باعث حمایتهای بیشتر از این جنبش بشود. این جنبش نیاز به هر نوع کمک و همیاری بین المللی دارد.”

نهاد زن آزاد انتخاب مهین علیپور بعنوان قهرمان روز را به مهین و همه همسنگران او تبریک میگوید. مهین علیپور نماینده یک جنبش قوی مدافع حقوق و حرمت زنان در ایران و در خارمیانه است. و همانگونه که مهین در سخنرانی خود گفت این جنبش شایسته بیشترین حمایت ها است.
نهاد زن آزاد
۱۰ فوریه ۲۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *