جدید ترین

دو سال مبارزه ای نفسگیر توسط جوانان، زنان، رنگین کمانی ها، دانشجویان و بیخدایان کمونیست متشکل در سازمان جوانان کمونیست – سخنرانی کیان آذر در کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری ایران

با سلام به همه حضار گرامی و همینطور بینندگان و دنبال کنندگان کنگره ۱۲ حزب کمونیست کارگری ایران که از تلویزیون کانال جدید و یا شبکه‌های اجتماعی کنگره را بصورت زنده می‌بینند. خوشحالم که در میان شما هستم و این کنگره باشکوه را برگزار می‌کنیم.

بعد از دو سال مبارزه نفس گیر با یک حکومت متوحش که علیرغم سرکوب و جنایات انجام داده اما بخش وسیعی از این جامعه شبانه‌روز جنگیده و این حکومت را عقب رانده. مفتخرم که از جانب چند صد نفر جوان، دانشجو، زن، رنگین کمانی و ضد دین و خسته از مذهب و نابرابری و استثمار و سرکوب با شما صحبت کنم که در این دوسال ساعت به ساعت، روز به روز، هفته به هفته و ماه به ماه با این حکومت جنایتکار و سرکوبگر در خیابان ها، در محلات، در دانشگاه‌ها و در جای جای آن جامعه جنگیده اند، علیه موجودیت و علیه قوانینش، علیه ارگان ها و علیه شکنجه ها و سرکوب سیستماتیکش جنگیده اند و حتی بعد از شکنجه و بازداشت و در خیابان زیر گاز اشک آور زیر شلیک گلوله فریاد زده اند: “جمهوری اسلامی نابود باید گردد”، این حکمی بوده که دانشجویان در ۲۱ دی ۹۸ بعد از سرکوب آبان ۹۸ از طرف کلیت جامعه رو به جمهوری اسلامی اعلام کردند.

در این دوسال مبارزه جنبش سرنگونی، ما در سازمان جوانان کمونیست سازمان جوانان حزب کمونیست کارگری ایران، نقش موثر، سازنده، رهبری کننده و سازمانده در پیشبرد بخشی از جوانان، زنان، رنگین کمانی ها و دانشجویانی داشته که این رویداد ها رو رقم زدند. بخش وسیعی که خود این مسئله تازه نوک قله یک کوه است. ما در این دوره بیش از پیش با بخش وسیعی که طیف سنی متفاوتی را شامل میشوند در ارتباط داشته بوده و همکاری کرده ایم. بدنه سازمان جوانان را اساسا در داخل کشور تشکیل میدهند که برنامه های این سازمان را پیش میبرند و این یکی از دستاوردهای این دوره است. یک سرمایه عظیم از نوجوانان ۱۴ ۱۵ ساله نوجوان که دانش آموزانی هستند که سینه به سینه جمهوری اسلامی در مدارس برای حق تحصیلشان و در خیابانها برای حق انسانیشان جنگیدند. دانش‌آموزان در این دوره دو ساله که به صف جنبش سرنگونی پیوستند و متعین و علنی شدند و در جلو این جنبش قرار گرفتند.


ما شاهد عروج یک کمونیسم سیاسی بودیم که رشد و و عروج آن نقش تعیین کننده داشته ایم و آنرا جلو بردیم و توانستیم فضای مبارزات دانشجویان علیه جمهوری اسلامی را بسیار بسیار رادیکالیزه کرده و بسیار بیش از پیش تغییر دهیم که اگر خط سیاسی ما نبود اگر فعالین ما نبودند بسیاری از نقاط درخشان مبارزات جنبش سرنگونی به اینصورت اتفاق نمی افتاد. در شهرهای مختلف در آبان ۹۸ این فعالین و اکتیویستها، این کادرهای کمونیست کارگری که در شهرها و دانشگاه ها توانستند اعتراضات را سازمان دهند و این گوشه هایی از این مبارزه درخشانی است که در این دو سال با آن روبرو بوده ایم. امروز سازمان جوانان حزب کمونیست کارگری ایران سازمانی هست در ارتباط فعال با بدنه خودش در جنبش هایی که روی آنها متمرکز فعالیت میکند و یک سرمایه عظیم انسانی حول خط سیاسی منصور حکمت، حمید تقوایی و حزب کمونیست کارگری ایران را سازمان داده و و به جرات می توانم بگویم که ما صفی از کمونیست های جوان، رنگین کمانی کمونیست، زنان کمونیست و دانشجویان رنگین کمانی را تشکیل داده ایم که روندی که جامعه ایران در حال خلق یک رنسانس سوسیالیستی و یک رنسانس انسانی است را در آن شرکت و دخالت گری داشته و این پرچم را به سمت جلو برده اند و برافراشته اند. این اتفاق در ایران در حال وقوع است و ما به عنوان سازمان جوانان حزب نقش بسیار موثری داریم در سازمانیابی، متشکل و متحزب شدن این بخش جامعه داشته ایم. کادرها و اعضا و فعالین سازمان جوانان چه در خارج و چه داخل کشور در این پروسه دو ساله تجارت ارزنده ای کسب کرده اند، سازمان جوانان کمونیست در مجموعه فعالیتهایش از تولید برنامه های تلویزیونی تا فعالیتها و آکسیونهای خارج کشور نقش بسزایی داشته اند و همینطور در داخل کشور فعالیت‌ در محلات و شهرها در ۲۰ شهر ایران را جلو برده اند. توسط همین فعالین، اعضا و کادرهای سازمان جوانان به خوبی خطی که ما در این دو سال جلو بردیم نشان داده که این نوع کمونیسم چه پتانسیل بالایی برای اجتماعی شدن دارد و خود این فعالین از داخل کشور دقیقا تجربه ای که دارند و در جمع های مختلفی که حضور دارند میگویند با این که شما هنوز به عنوان حزب کمونیست کارگری ایران و سازمان جوانان کمونیست در عرصه قدرت سیاسی نقشی هنوز پیدا نکرده اید اما بدون این که بدانیم چه کسی با شما در ارتباط است کاملاً انعکاس مواضع حزب را در صحبت و پراتیک افراد میبینیم.

برای ما که در سازمان جوانان در این دو سال با فشردگی و خستگی زیاد مبارزه کرده ایم و برای تک تک دوستان که من به نمایندگی از آنها صحبت می‌کنم این بخش درخشانی از زندگی سیاسی تک تک ما است و این قدرت و این توان رو ما از حزب مان گرفته ایم. مواضع سیاسی درست و پاسخ دهنده به شرایط سیاسی کشور توانسته خط ما را در برابر جمهوری اسلامی و همینطور گرایشات مختلف دیگر بالنده و رو به رشد و تاثیرگذار تر از قبل در جامعه قرار دهد و موقعیت ما را متفاوت تر از دوره های قبل کند. با خسته نباشید به همه فعالین، اعضا و کادرها در داخل و خارج کشور و زنده باد حزب کمونیست کارگری ایران.

کیان آذر

۱۲ آذر ۱۴۰۰۳ دسامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *