من بسیار امیدوار هستم – سخنرانی مینا احدی در کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری ایران

من هم به نوبه خودم به همه شما مهمانان گرامی و نمایندگان کنگره خوش آمد میگویم. هفته گذشته در استکهلم بودم و در دادگاه حمید نوری و در کلاب هاس  و کریدورها شاهد بودم که فقط در مورد محاکمه یک نفر از جنایتکاران حکومت اسلامی صحبت نمیشود، بحث در مورد چگونگی به قدرت رسیدن اینها و وقایع سیاسی مهمی در ایران در فاصله سال شصت تا شصت و هفت بود. مثلا حمله رژیم به کردستان ، جنگ ایران و عراق و نحوه رفتار اینها با احزاب و جریانات سیاسی و بطریق اولی نحوه رفتار این حکومت با زندانیان سیاسی و جنایاتی که به آن دست زده اند، بود. ما از این کنکاش در تاریخ چهل و سه سال حکومت اسلامی استقبال میکنیم. این بررسی ها نه فقط درسهای زیادی دارد، بلکه راه آینده را نیز روشن میکند.

در این کنگره شخصیت ها و افرادی هستند که از روز اول مخالف این حکومت بوده و ترندی از چپ در ایران را نمایندگی میکردند که هیچگاه با خمینی و اسلامیها بیعت نکرد، و نه فقط این بلکه از آغاز فریاد زد اینها ارتجاع مطلق هستند و حکومت اسلامی دون شان بشر است. در این کنگره زنانی حضور دارند که از سازمان دهندگان تظاهرات های صد هزار نفره علیه فرمان حجاب خمینی بوده و یا حجاب آتش زده اند. ما چهل و سه سال است به همراه مردم به همراه کارگران، معلمین، دانشجویان و خانواده های داغدار، جامعه ایران را شخم زده و در دل نبردهای متعدد و دردناک، خواستها و یا بهتر است بگویم آینده را ترسیم کرده ایم. در همین دادگاه حمید نوری همه می بینند این یک نفر نمونه  کامل رذالت، بی وجدانی، وقاحت و اسلامی بودن هست و در مقابل او زنان و مردان و مادران و همسرانی را می بینیم که نمونه کامل آزادگی و دفاع از حقوق مدرن و مترقی بشر امروز هستند. آنها با طناب دار و گلوله آمده اند و ما طی سالهای سال مبارزه اینرا با طلا نوشته و به گردن جامعه آویزان کردیم که مجازات اعدام نه، سنگسار لغو، شلاق و شکنجه ممنوع، آزادی بی قید و شرط بیان و عقیده، آزادی کلیه زندانیان سیاسی. در ایران آینده نباید هیچکس زندانی سیاسی باشد. اصلا همه قوانین اسلامی باید همان لحظه سرنگونی این حکومت ملغی شود. در مقابل اسلامیت این حکومت اگر میلیونها نفر از مردم از اسلام و مذهب رویگردان شده اند، ما در ایران آینده خواهان جدایی کامل مذهب از دولت و آموزش و پرورش و سیستم قضایی بوده و اینرا عملی خواهیم کرد. در عین حال خواهان مذهب زدایی از جامعه هستیم. مذهب مثل دخانیات میکشد، و باید برای رها شدن مردم از دست آنهم مبارزه کرد. مردم و بویژه زنان اگر میخواهند نفس بکشند باید علیه مذهب مبارزه کنیم.

دیروز پنجشنبه در سراسر ایران اعتراض معلمین و کارگران بود، فریاد نه به فلاکت اقتصادی و نه به فقر و نه به آموزش و پرورش پولی از همه جا به گوش میرسید، ما خواهان ساختن دنیایی هستیم که در آن از فقر و فلاکت و استثمار خبری نباشد، همه مردم در رفاه و آرامش زندگی کنند این امکان پذیر هست، چرا که هم امکانات مادی و هم معنوی برای اجرای این امر فراهم است. ما خواهان طب رایگان و آموزش و پرورش رایگان برای همگان هستیم.

خواستهای مردم ایران و خواستهای ما متنوع و متعدد است از خواست حقوق شهروندی برای همه تا رفع تبعیض از همجنسگرایان و کلیه شهروندان با هر گرایش تا خواست انحلال همه نهادها و نیروهای امنیتی و سرکوب تا خواست محاکمه و مجازات آمرین و عاملین جنایات چهل و سه سال حکومت علیه مردم.

امیدوارم بعد از دادگاه حمید نوری شاهد برگزاری دادگاه رئیسی، خامنه ای، روحانی، احمدی نژاد و همه سران این حکومت فاسد و جنایتکار باشیم. و مطمئن هستم در اولین روز سرنگونی این حکومت هم مردم منطقه و هم دنیا خواهند دید که چه ظرفیت عظیمی از انساندوستی، مدرنیته و ترقی خواهی در بین مردم ایران نهفته است و چگونه با استفاده از این سرمایه عظیم انسانی می توانیم همه خواستهایمان را جامه عمل بپوشانیم. من بسیار امیدوار هستم. به کنگره حزب کمونیست کارگری خوش آمدید.  

مینا احدی

۳ دسامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *