پیام سعید نعمه دبیر فدراسیون عمومی اتحادیه های کارگران و کارکنان عراق به کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری ایران

رفقا

درود به همگی شما

برای کنگره شما، آرزوی موفقیت و پیروزی دارم. بسیار خوشحالم که امروز در جمع شما و در کنگره شما حضور دارم و به نظراتتان گوش میدهم.

احزاب کمونیستی بطور عموم طبقه کارگر و همه زحمتکشان و رویاها و آرزوهای آنان را در همه عرصه ها نمایندگی می کنند. من همواره از طریق رفقا شهلا و سمیر اخبار حزب تان را دریافت می کنم. قدردان همه تلاش ها، حمایت ها و پشتیبانی شما از طبقه کارگر در عراق هستم و برای پیگیری های تان و همپوشانی اتحادیه های کارگری چه در عراق و چه در ایران احترام قائل هستم.

از طریق شبکه های اجتماعی و یا از طریق رفقایمان اخبار بسیاری در باره پیگرد و محکومیت فعالان صنفی در جمهوری اسلامی به گوشمان رسیده که این موضوع را محکوم می نماییم، چرا که طبقه کارگر تنها برای رفاه، آزادی و برقراری عدالت اجتماعی است که مبارزه می کند اما حکومت های دیکتاتوری و اسلام سیاسی از موقعیت، از آزادی و از رفاه طبقه کارگر در هراس هستند. ضرورت دارد تا همه اشکال خشونت و دخالت حکومت ها در سازمانیابی و متشکل شدن کارگران را محکوم کنیم.

همچنین سیاست های مداخله گرایانه جمهوری اسلامی در امور داخلی عراق و دولتهای منطقه را محکوم می کنیم. دخالت ها در عراق به فرقه گرایی و ریختن خون مبارزان و انقلابیون جنبش اکتبر منجر شده است. مبارزانی که علیه ظلم و ستم و برای باز پس گرفتن حقوق خود از حکومتی که از سال ۲۰۰۳ تا کنون بر عراق سیطره یافته بپاخاسته اند.

انتخابات اخیر در عراق و حواشی آن دلیل و سند روشنی است مبنی بر این که این حکومت برای دموکراسی و حقوق انسان ها و آزادی آنها اهمیتی قائل نیست. لازم است همه ما دست به دست هم بدهیم تا حقوق طبقه کارگر و همه مردم را بازپس بگیریم و برای آزادی و برقراری عدالت اجتماعی مبارزه کنیم. خواسته و آرزوی ما، تحقق استقلال و آزادی برای مردم عراق و ایران و برای همه مردم منطقه است.

امروز بسیار خرسندم که با شما همراه هستم. برای همبستگی همیشگی تان با مردم و کارگران عراق، و برای تلاش تان در پیوند و اتصال آنها در دل حاکمیت اسلام سیاسی که باعث گرفتار شدن عراق و فرو رفتن آن در دریایی از خون از طریق کشتار و هدف قرار دادن معترضان در قیام اکتبر شد و برای یاری رساندن به آنها سپاسگزارم و برایتان موفقیت آرزو دارم.

سعید نعمه دبیر فدراسیون عمومی اتحادیه های کارگران و کارکنان عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *