پیام سازمان آلترناتیو کمونیستی عراق به کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری ایران

رفقای عزیز در حزب کمونیست کارگری ایران

به نمایندگی از سازمان آلترناتیو کمونیستی عراق، برگزاری کنگره ای موفق و پربار را آرزو می کنم.

این کنگره در حالی برگزار می شود که طبقه کارگر، توده های زحمتکش، جوانان آزادیخواه و زنان تحت ستم، در همه جای دنیا به طور پیوسته تلاش دارند در اشکال جمعی، برای دستیابی به یک زندگی امن و مرفه و برای آزادی و برابری وعلیه آنچه که از سوی سرمایه داری وحشی نئولیبرالیسم به شکل های مختلف از راه فقر، حاشیه نشینی، محرومیت، بیکاری، محرومیت های اقتصادی و اجتماعی توسط دولتها، رژیم ها، گروهها و احزاب بورژوازی بر آنها تحمیل می شود مبارزه نمایند.

برای اکثریت بشریت عصر حاضر، زندگی در سایه سرمایه داری به امری غیر قابل تحمل تبدیل شده است. نظام سرمایه داری اینک حیات این سیاره و محیط زیست را هم به خطر انداخته است.

طبقه کارگر به درجات مختلف و به قدر توان و وسع خود علیه سیطره بورژوازی و تسلط احزاب و گروههای اسلامی و فرقه های فاشیست و نئوفاشیست که منطقه را با بحران روبرو کرده اند در حال مبارزه است.

با بروز انقلاب در تونس و مصر، تحولات سیاسی و ایدئولوژیک و شرایط انقلابی خصلت منطقه ای بخود گرفت. اکنون جنبش کارگری و کمونیستی در منطقه، با وظایف، چالش ها و معضلات بزرگی روبروست که دستیابی به اهداف این جنبش بدون داشتن یک افق سیاسی روشن کمونیستی که به شکل تعیین کننده ای بین منافع جنبشآزادی خواهی طبقه کارگر و روشنفکران و جریان های بورژوایی و حتی لایه های میانی که به عنوان وسیله ای برای انتقال افکار سرمایه داری عمل می کنند مرزبندی خود را ترسیم نکند، امکان نجات و پیروزی ندارد.

رفقا

سوسیالیسم جهانی، نظرات و برنامه های مارکسیستی و تاکتیک های سیاسی طبقاتی و همینطور گسترش احزاب کمونیستی انقلابی، پرچم جنبش آزادیخواهی است که امروز در مقابل همه کارگران و ستمدیدگان قرار گرفته است. این پرچمی است که امکان آن را می دهد تا اوضاع بحرانی طبقه کارگر، فرودستان و همه زحمتکشان، به یک شرایط انقلابی پیروزمند بدل شود.

آرزو میکنم که کنگره شما گامی باشد برای مبارزه و تحقق این مهم.

یکبار دیگر برای کنگره شما صمیمانه آرزوی موفقیت دارم.

زنده باد سوسیالیسم

رشید اسماعیل و اقبال سلال اعضای هیئت سازمان آلترناتیو کمونیستی عراق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *