جدید ترین

پیام حزب کمونیست کارگری – حکمتیست به کنگره دوازهم حزب کمونیست کارگری ایران

رفقا، شرکت کنندگان گرامی کنگره !

از طرف حزب کمونیست کارگری – حکمتیست برگزاری موفق کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری ایران را آرزومندیم.  

واضح است کنگره شما، در شرایط بسیار پرتحول چه در سطح جهان و منطقه و به ویژه در ایران برگزار می‌شود. 

این وضعیت، هر حزب و هر جنبش سیاسی و اجتماعی و نیروهای چپ و کمونیست را  در برابر چاره جوئی‌ها، راه حلها و تصمیمات جدی و جدید قرار می‌دهد.

در ایران جنبش اعتراضات کارگری گسترده و جنبش اعتراضات توده ای مردم خواستار تأمین بیدرنگ معیشت و نان و آب و سلامت و رفاه و آزادی، قد علم کرده است. جنبش سرنگونی متکی به اراده کارگر  و مردم خواهان تغییر مداوما دامنه دارتر، قدرتمندتر و سازمانیافته تر جمهوری اسلامی را در تنگنا قرار داده و به مصاف طلبیده است. آنهم در شرایطی که رژیم  فرسوده و به پایان عمر نزدیک شده جمهوری اسلامی عجز و ناتوانی خود را از حل بحرانهای لاعلاج اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و محیط زیستی گریبانگیرش  به وضوح نشان داده است. خامنه‌ای و رئیسی و دیگر جانیان بالای آن ماشین خفقان و اعدام، برای حفظ بقای نظام گندیده شان به ترفند “یک دست کردن درونی” و تشدید فشار بر جامعه پناه برده اند. خود به خوبی میدانند، دوره مرعوب کردن جامعه به سرآمده وتعرض مردم برای برچیدن کامل نظام سیاه اسلامی  و تحقق آزادی و برابری و رفاه هر روز قویتر و رادیکالتر مسیر پیشروی را طی میکند. این وضعیت جامعه ایران را در آستانه تحولات سرنوشت ساز قرار داده است. چشم انداز رهایی جامعه ایران از کابوس توحش اسلامی حاکم و بربریت سرمایه داری، ویژگی امید بخش تحولات سیاسی و مبارزاتی تعیین کننده و در حال جریان است. 

در جامعه ایران، کمونیسم یک جنبش سیاسی و اجتماعی بانفوذ است. آلترناتیو کمونیستی در قبال قدرت سیاسی در روند تحولات آتی از امکان بالای پیروزی برخوردار است. در شرایطی که اپوزیسیون بورژوایی راست ناامید شده از دولت  آمریکا و متحدانش، به یمن حضور فعال جنبش کارگری و جنبش اعتراضی برخاسته از اعماق جامعه در حاشیه قرار گرفته است،  تقویت آلترناتیو کمونیستی و کارگری برای به پیروزی رسیدن مبارزات طبقه کارگر از نان شب ضروری تر است.

از نظر ما هر نیرویی که کمونیسم را راه رهایی بشریت از سلطه بربریت سرمایه می‌داند، لازمست بی اما و اگر، پرچم و راه حل ماکسیمالیست کمونیستی کارگری در قبال این تحولات را پیگیری و نمایندگی کند. پیام ما در این کنگره تاکید اساسی بر مبرمیت تلاش سازمانیافته و گسترده و همه جانبه در مسیر به زیر کشیدن حاکمیت سرمایه در ایران و سرنگونی جمهوری اسلامی و سازماندهی انقلاب کارگری و تحقق بخشیدن به آلترناتیو سوسیالیستی است. امیدواریم کنگره شما در این مسیر گام‌های جدی بردارد. بار دیگر برای کنگره شما آرزوی موفقیت میکنیم. 

از طرف حزب کمونیست کارگری – حکمتیست

دسامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *