جدید ترین

پیام حزب کمونیست ایران به کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری ایران

به دوازدهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران !

رفقای عزیز و حضار گرامی

از جانب کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران صمیمانه ترین شادباشهای خود به مناسبت دوازدهمین کنگره حزب تان را به شما اعلام میداریم.

کنگره شما در شرایط بسیار متحول جهان ،منطقه خاورمیانه و ایران برگزار میشود. واقعیت این است که سیستم جهان سرمایه داری با بحرانهای بسیار عمیقی روبرو ست. وجود رقابت بین آمریکا، روسیه وچین، انشقاق در میان آمریکا ومتحدین غربی اش، عروج جریانات راسیستی وفاشیستی در تعدادی از کشورها، هزیمت پیمان جنگی ناتو از افغانستان، جنگ های نیابتی قومی ومذهبی، برخی از مؤلفه های  سیمای بحرانی جهان کنونی را به تصویر میکشند. در دل همه این بحرانها ویروس کرونا آئینه تمام نمائی شد که تمام چرک وکثافات جامعه سرمایه داری را در منظر عمومی قرار داد. در حالیکه میلیونها انسان قربانی می شوند، تعداد قلیلی بر ثروتهای نجومی خود می افزایند. اوضاع موجود در خاورمیانه نیز به نوعی انعکاس همه این تضادهاست.

تا آنجا که به ایران باز میگردد، آشکارا میتوان گفت که جامعه با گام های تند به سوی شرایط انقلابی در حرکت است. جراحی بزرگ رژیم در گماردن یک قاتل در رأس قویه مجریه نه تنها جامعه را دچار رعب و وحشت نکرد بلکه با اغاز یک جنبش اعتصابی گسترده در صنایع نفت ، گاز وپتروشیمی پاسخ خود را دریافت کرد. اکنون دیگر جنبش اعتراضی گارگران ، معلمان ، بازنشستگان ، زنان به فاکتور تعیین کننده تحولات جامعه تبدیل شده اند. چنین شرایطی همه نیروهای سیاسی وطبقاتی را به وسط میدان کشانده است. در حالیکه اپوزیسیون بورژوائی و احزاب ناسیونالیست در فکر حفظ همین نظم غارتگرانه سرمایه داری حاکم و جابجائی قدرت بر بالای سر مردم اند، کمونیستها و فعالین رادیکال جنبش های اجتماعی باید بتوانند بدیل سوسیالیستی را از هم اکنون برای شرایط امروز و فردای سرنگونی انقلابی رژیم جمهوری اسلامی در مقابل جامعه قرار دهند. اگر عمیقا بر این باوریم که طبقه کارگر به دلیل موقعیت اجتماعیش و انباشته شدن مطالباتش در مرکز تحولات جامعه قرار گرفته و شعار “کار، نان، آزادی، اداره شورائی” به حلقه رابط همه اعتراضات تبدیل شده است، در اینصورت امیدواریم که کنگره شما نیز در حد توان خود به سیاستها و راهکارهای مناسب جهت جوابگوئی به شرایط متحول کنونی دست یابد. بار دیگر کنگره موفقی برایتان آرزو میکنیم.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ایران

سوم دسامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *