10

فساد مالی و حنای رنگ باخته آقا

10
رقبای حکومتی گریبان یکدیگر را چنگ میزنند. هر چه فشار به کل حکومت بیشتر شود، ملاحظات جناحی کمتر میشود و جنگ شان علنی تر میشود. فساد مالی دیگر یک بخش کشمکش جناح ها شده است. گرچه مساله ای تازه ای نیست اما، ابعاد آن روزبروز جدی تر میشود.

در افشای فسادها، پای برخی مقامات هم بمیان کشیده شده است. مثل مورد صندوق تامین اجتماعی و قاضی مرتضوی. اما اکنون دامنه اتهام و افشاگری و حتی محکومیت دامن مقامات بالاتری را میگیرد. محکومیت رحیمی معاون اول احمدی نژاد از جمله این موارد است. مچ گیری، افشاگری و وارد کردن ضربه به حریف بر سر دزدیهای یکدیگر امری شناخته شده و البته گسترده در میان همه جناح ها شده است.

از جمله موارد اتهام رحیمی این است که به یکصد و هفتاد نماینده مجلس هم رشوه داده است. مساله کشدار شده و صداهایی دال بر محاکمه احمدی نژاد هم شنیده میشود. سایت “الف” که وابسته به توکلی است نوشته است: “در این جنایت علیه سرمایه اجتماعی، محمود احمدینژاد نیز قطعاً شریک جرم رحیمی است و باید به همراه وی محاکمه شود.”
توکلی همچنین در نطق پیش از دستور خود در مجلس روز سه شنبه چهاردهم بهمن(سوم فوریه) با اشاره به اسناد رسمی دولتهای نروژ، آمریکا، بانک جهانی و برخی منابع درون کشور مهدی هاشمی را متهم کرد در زمانی که مدیرعامل شرکت بهینه سازی سوخت بوده است مبلغ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار رشوه از شرکت نفتی «استات اویل» نروژ دریافت کرده است. وی همچنین اضافه کرد که مهدی هاشمی علاوه بر این مبلغ، قرار بوده بمدت ده سال هم، سالانه مبلغ یک میلیون دلار از این شرکت بابت معاملات دریافت کند. مبلغی که در مجموع بیش از پانزده میلیون دلار میشود.

استمدادها و تقاضاهای آقا به جناحها هم بی فایده است. او هر چه تاکید کرد که افشاگریهای مالی را کش ندهید، به گوش کسی نرفت. حنای خامنه ای بیش از پیش رنگ میبازد. باندهای حکومتی خود افشاگری میکنند. مردم این صحنه ها را می بینند و برای پایان کار این حکومت لحظه شماری میکنند.
خلیل کیوان
منتشر شده در ژورنال روزانه ٥ فوریه ۲۰١٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *