جدید ترین

تجمع معلمان در قم و معلمان خرید خدمتی در اصفهان – معلمان سراسر کشور روزهای ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ آذر اعتصاب و تجمع خواهند داشت

روز  پنجشنبه ۱۸ آذر شماری از معلمان استان قم در اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه بندی و عدم اجرای طرح همسان سازی، تجمع اعتراضی برپا کردند. این معلمان قبلا نیز در این رابطه  تجمع داشتند.  در همین روز شماری از معلمان خرید خدمات اصفهان نیر در اعتراض به بلاتکلیفی کاری و معیشتی خود با خواست استخدام رسمی در آموزش و پرورش مقابل اداره آموزش و پرورش این شهر تجمع کردند. به گفته معلمان  در حال حاضر سه هزار معلم بصورت خرید خدمت و در  نا امنی شغلی کار میکنند. براساس بخشنامه ارسال شده برای آنها حقوق آنها یک میلیون تومان در ماه با ۱۵ روز بیمه در نظر گرفته شده است. مزدی که عملا بیش از نصف همان حداقل مزد چند بار زیر خط فقر تعیین شده از سوی شورایعالی کار حکومت است.  معلمان به این شکل برده وار کاری معترضند. استخدام معلمان خرید خدمت یک مطالبه سراسری است و در قطعنامه های تجمعات سراسری معلمان مورد تاکید قرار گرفته است.

گفتنی است که شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران با خواست اجری کامل رتبه بندی مشاغل برای معلمان شاغل و همسان سازی حقوقها برای معلمان بازنشسته و نیز پیگیری دیگر مطالبات خود برای روزهای شنبه و یکشنبه ۲۰ و ۲۱ آذر در سطح کل کشور اعلام تحصن کرده و برای روز ۲۲ آذر فراخوان به تجمعات سراسری داده است.

جدا از مطالبات فوق، معلمان خواستار تحصیل رایگان برای همه کودکان و اجرایی شدن آن در این ایام کرونایی از طریق اختصاص تلفن هوشمند و اینترنت رایگان و پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی همه معلمان زندانی و بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای معلمان معترض هستند. اعتراضات و تجمع روز ۲۱ آذر معلمان همزمان خواهد بود با روز بررسی طرح رتبه بندی مشاغل در مجلس اسلامی و معلمان اخطار داده اند که اگر به خواست آنها پاسخ داده نشود در هفته های بعد بصورت گسترده تر و به مدت طولانی ای به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد. خواست معلمان  رتبه‌بندی به میزان ۸۰ درصد هیأت علمی برای معلمان شاغل است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ آذر ۱۴۰۰ ، ۹ دسامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *