etesab moalem

معلمان در سراسر کشور دست به اعتصاب زدند

etesab moalem
طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۳۰ آذر و اول دیماه معلمان در سراسر کشور در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشت و منزلت و امنیت خود دست به اعتصاب زده و از رفتن به کلاس های درس خودداری کردند. طبق گزارشی که در سایت کانون صنفی معلمان منتشر شده است، این اعتصاب که ابتکار سازماندهی آنرا معلمان معترض در شهرها و مناطق مختلف بر عهده داشتند در تمامی استان ها و تمامی شهرها و روستا های کوچک و بزرگ کشور با استقبال مواجه شده و تعداد زیادی از معلمان و مدارس را در بر گرفته است.

گزارشات حاکی از آن است که اعتصاب در مناطق ۲، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ تهران و نواحی رباط کریم، شهریار و شهر قدس، ملارد، ورامین و پاکدشت، رودهن و بومهن و در استان های اصفهان، گیلان، شیراز، همدان، لرستان، خراسان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان، آذربایجان، یزد، کرمان و سمنان مورد استقبال قرار گرفته است. گفته میشود که این اعتصاب در برخی از نواحی با برخوردهای توهین آمیز و تهدیدآمیزی توسط برخی مدیران و احضار و تهدید برخی از معلمان از سوی حراست مواجه شده است. همچنین صد‌ها معلم روز سه شنبه ۳۰ دیماه مقابل اداره آموزش و پرورش شاهرود و روز چهارشنبه ۱ بهمن ماه مقابل اداره آموزش و پرورش مریوان دست به تجمع اعتراضی زدند.

معلمان به حقوق ناچیز، عدم تحقق وعده های بهبود معیشتی، تبعیض و بیعدالتی، وضعیت نابسامان بیمه درمانی، مشکلات آموزشی مدارس و دانش آموزان و برخوردهای توهین آمیز و تهدید و احضار و دستگیری معلمان معترض اعتراض دارند. معلمان حقوق بسیار بالاتر، امنیت شغلی، آزادی و حرمت میخواهند و شایسته حمایت گرم کلیه مردم در سراسر کشور میباشند.

اعتصاب معلمان در روزهای گذشته و تحرکی که در بسیاری شهرها شروع شده است، میتواند سرآغاز دوره تازه ای از اعتصابات سراسری معلمان باشد و به اعتصابات و تجمعات در کلیه مدارس کشور تبدیل شود و کل جامعه را به حرکت درآورد. حزب کمونیست کارگری از اعتصاب و اعتراض معلمان و خواست های بحق آنها صمیمانه پشتیبانی میکند و کلیه معلمان در سراسر کشور را به متشکل شدن و گسترش شبکه های اعتراضی خود برای شروع اعتصابات و تجمعات قدرتمند و سراسری فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲ بهمن ۱۳۹۳، ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *