charli2

بشریت بیش از پیش زنده است

charli2
تیراژ مجله شارلی ابدو بعد از حمله تروریست‌های اسلامی از ۶۰ هزار در هفته به ۳ میلیون افزایش پیدا کرده ولی این تعداد هم کفاف اشتیاق مردم را در پاریس نداد. ۳ میلیون تیراژ مجله صبح زود تمام شد. آنهایی که ساعت ۵ در صف نایستادند بدون مجله ماندند. دو میلیون تیراژ دیگر در دست چاپ است و قرار است شماره این هفته به زبانهای انگلیسی‌، اسپانیایی، عربی، ایتالیایی و ترکی‌ دراینترنت قرارگیرد. در ترکیه ولی این مجله به شکل ضمیمه داخل روزنامه حریت پخش شد. میلیون‌ها نفر نه تنها در فرانسه بلکه در تمام دنیا که از این مجله خبرهم نداشتند مشتاقانه در انتظار شماره جدید آن بودند. تعداد زیادی از نشریات و روزنامه‌هایی‌ که قبلا جرات چاپ کاریکاتور‌های محمد را نداشتند، این بار به چاپ آن‌ اقدام کرده اند.

طبق اخبار خبرگذاریها در فرانسه در کیوسکهای روزنامه فروشی غوغا بوده است. روزنامه فروشها گفته اند که تا به حال با این همه تقاضا مواجه نبوده اند. یک کیوسک دار گفته که یک ماه پیش من ۳ الی۴ شماره بیشتر این این مجله نمیفروختم ولی‌ الان وقتی صبح به کیوسکم آمدم با صف طولانی مردم مواجه شدم و در مدت کوتاهی ۲۰۰ شماره ناپدید شد. سیل آبونه کنندگان به روزنامه بیشمار بوده است. این اشتیاق برای حرمت قلم و آزادی بیان در تاریخ بشر بیسابقه گزارش شده است.

و این همه درست عکس چیزی است که هدف جانوران تروریست بود. نه تنها رعب و وحشتی ایجاد نشد بلکه ترس مردم بیش از پیش ریخت و میلیونها نفری که استوار و با اتحاد قوی ترو با فریاد‌های رساتر از هر زمانی نشان دادند که بشریت بیدار است. این بشریت بیدار با همبستگی جهانی‌ سوت پایان اسلام سیاسی، ارتجاع و سیستم گزنده کنونی را خواهد زد.*
افسانه وحدت
منتشر شده در ژورنال روزانه٬ ١٥ ژانویه ۲۰١٥

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *