تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته فولاد اهواز و اصفهان، کارگران فصلی نیشکر هفت تپه و کارکنان درمانی تهران

– روز یکشنبه ۷ آذرماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اصفهان و اهواز برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمان این صندوق در این دو شهر تجمع کردند. این کارگران خواستار اجرای همسان سازی حقوقها و پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها و درمان رایگان هستند. بازنشستگان در اعتراضاتشان بر همسان سازی فوری حقوقها و  افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی و نیز پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات تاکید کرده اند. بازنشستگان صندوق فولاد هر یکشنبه جهت پیگیری مطالبات خود تجمع میکنند. 

– روز یکشنبه ۷ آذر کارگران فصلی نیشکر هفت تپه در  هشتمین روز اعتراضات خود در مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند. گفتنی است که در حرکت اعتراضی روز جمعه ۵ آذر سه نفر از  نمایندګان کارگران فصلی با نماینده شوش و رییس اداره کار شوش و فرماندار کرخه در دفتر فرماندار  با خواست تعیین وضعیت و قرارداد فصلی ها جلسه ای برګزار کردند. در این جلسه مقرر شد که روز سه شنبه نهم آذر ماه با مدیریت هفت تپه فتحی مکوندی و ناصری مدیریت ۷ طرح جلسه ای برګزار شود و نتیجه این جلسه را روز چهارشنبه به کارګران فصلی اعلام کنند. در جلسه روز پنجم آذر ماه کعب عمیر نماینده مجلس اسلامی در شوش و عبدالخانی رئیس اداره کار به نمایندگان کارگران فصلی گفتند که آنها فعلا استخدام فصلی ها را به دو قسمت تقسیم میکنند. قسمت اول کارگران ۹۵ و ۹۶ که از ۳۰۰ روز تا ۵۱۴ روز سابقه دارند را استخدام خواهند کرد و قسمت دوم  با کارگران  با سابقه کاری  ۱ روز تا ۳۰۰ روز را قرارداد خواهند بست. کارگران فصلی نیشکر هفت تپه خواستار قراردادی شدن همه کارگران فصلی و دائمی شدن این استخدامها هستند و این یکی از مطالبات مهم اعتراضات همه کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراضاتشان بوده است.

– روز شنبه ۶ آذر شماری بسیاری از پرستاران و کادر درمانی تهران و اصفهان، در اعتراض به پرداخت نشدن «فوق العاده ی خاص» و دیگر بستانکاری های خود دست به تجمع زدند. کمبود پرستار و کادر درمانی و فشار بالای کاری، استخدامهای قراردادی و نداشتن ایمنی شغلی و اخراجها، پایین بودن استاندارد بیمارستانها و درمان و بهداشت و قرار داشتن دائم آنها در معرض بیماریهای مسری بویژه در این ایام کرونایی، سطح نازل حقوقها و تعویق پرداخت آن و دیگر تعلقات حقوقی در بسیاری از مراکز درمانی، از جمله موضوعاتی بوده است که پرستاران و کارکنان درمانی در سطح کشور بارها و بارها به خاطر آن دست به اعتراض زده اند. پرستاران و کادر درمانی یک نیروی مهم کارزار برای واکسیناسیون رایگان برای همه در مقابل بیماری مرگبار کرونا و  مجهز شدن مراکز درمانی به پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی و درمان رایگان هستند. از مبارزات و خواستهای آنها باید وسیعا حمایت کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۷ آذر ۱۴۰۰ ، ۲۸ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *