kargar bikar

گستاخی حکومت اسلامی به کارگران بیکار را نباید بدون پاسخ گذاشت!

kargar bikar
حسن طایی، “معاون کار آفرینی و توسعه اشتغال و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی” حکومت اسلامی روز پنجشنبه در بجنورد گفت: “ما هفت ميليون بيكاره و علاف در كشور داريم” و اضافه کرد: “می توانند برای بازار کار و اقتصاد ما مشکل ساز شوند.”

این اظهارات وقیحانه وزیر کار دولت “تدبیر و امید” حکومت اسلامی نسبت به کارگران بیکار است. به القاب پر طمطراقش نگاه کنید: “معاون کار آفرینی و توسعه اشتغال و وزیر تعاون و کار و رفاه اجتماعی”! وارونگی و ریاکاری از سر و روی آن می ریزد. معلوم نیست این مقام حکومتی قرار است برای چه کسی در جامعه “کار آفرینی و اشتغال” ایجاد کند، زمانی که حتی کارگران بیکار را که موضوع مستقیم تعریف ظاهری کارش است با بیشرمی تمام “مشکل” بازار کار و اقتصاد قلمداد میکند؟

اگر در این حکومت کارگر و شهروند از ذره ای حقوق مدنی و انسانی رسمی برخوردار بودند این فرد و این حکومت را به جرم توهین و هتک حرمت علیه بخش وسیعی از جامعه به پای میز محاکمه میکشاندند و کل دولتشان را بزیر میکشیدند. اما نه! اینجا ایران تحت حاکمیت اسلامی است. بند ناف این حکومت را با ضدیت علیه کارگر و آزادیخواهی و حرمت انسانی بریده اند. نتیجتا باید با یک حرکت اعتراضی همه جانبه به این گستاخی پاسخ داد.

واقعیت این است که در حکومت اسلامی مانند بسیاری از جوامع سرمایه داری تحقیر کارگران بیکار یک پای تعرض به کل کارگران در جامعه است. رسانه ها و مبلغان این نظام ها همواره تلاش میکنند تا تصویر یک انسان بی شخصیت و بی حرمت را از فرد بیکار ارائه دهند. اما این گستاخی را نباید بدون پاسخ گذاشت! کارگران، اعم از بیکار و شاغل، باید در کنار مردم آزادیخواه و برابری طلب چنان حرکت اعتراضی علیه این بیشرمی سازمان دهند که این مقام حکومتی و کل حکومت را از گفته خود پشیمان کنند!

باید اعلام کرد که اگر بخش وسیعی از طبقه ما بیکار است، ناشی از عجز و عدم قابلیت و ورشکستگی حکومت اسلامی و جامعه سرمایه داری است که نمیتوانند کار مناسب برای بخش وسیعی از مردم سازمان دهد و یا کار مفیدی در جامعه برای همگان فراهم کند. باید اعلام کرد که بیکاری یک پدیده تصادفی در جامعه نیست. هیچ فرد بیکاری مقصر نیست. مقصر جامعه سرمایه داری است. سرمایه داری همواره نیازمند وجود یک ارتش عظیم بیکاران در جامعه است و همیشه بخاطر پایین نگاهداشتن دستمزد کارگران و افزایش سود سرمایه درصدی از کارگران بیکار نگهداشته داشته میشوند. باید اعلام کرد تمام خفتی که به اشکال مختلف به کارگر بیکار میدهند در حقیقت خفتی است که شایسته حکومت اسلامی و نظام سرمایه داری است که با کشتار و شکنجه و اعدام آنرا نگهداشته اند. باید اعلام کرد که حکومتی را که وزیر کارش به هفت میلیون بیکار این چنین وقیحانه اهانت میکند باید بزیر کشید. باید گفت باید گورتان را گم کنید! ما بر ویرانه های حکومت شما جامعه ای شایسته انسان، جامعه متضمن آزادی، برابری و رفاه همگان سازمان خواهیم داد.

مرگ بر جمهوری اسلامی!
آزادی٬ برابری٬ حکومت کارگری!
زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ دیماه ۱۳۹۳، ۶ ژانویه ۲۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *