ادامه تحصن و اعتراضات شبانه روزی کشاورزان و مردم اصفهان – مردم شهر کرد نیز به اعتراضات ادامه میدهند

– تحصن شبانه روزی کشاورزان و مردم اصفهان همچنان ادامه دارد. هزاران نفر هر روز در این اعتراضات شرکت میکنند و فضای زیبایی از همبستگی و اتحاد مردمی را به نمایش میگذارند. در محل تحصن یک صندوق همبستگی مالی گذاشته شده است که مردم در حد توان خود به متحصنین و سازماندهی اعتراضات یاری میرسانند. شماری از مردم با تهیه غذا و چای و قند و میوه، و آوردن به محل اعتراضات و همچنین تامین هیزم و چوب برای تهیه آتش کمک رسانی میکنند. چادر هنرمندان همچنان دایر است و با خواندن ترانه های اعتراضی فضای پرشوری ایجاد کرده است. تحصن کنندگان زاینده رود بخاطر عدم پاسخگویی حکومتیان بار دیگر به تجمع بزرگ فراخوان داده اند و این تجمع روز جمعه پنجم آذر برگزار خواهد شد و همه مردم به شرکت وسیع در آن دعوت شده اند. اکنون منطقه اصفهان یکپارچه شور و اعتراض است و مردم فوج فوج به صف اعتراض وارد میشوند.

– امروز دوم آذرماه  در شهر کرد نیز کشاورزان و مردم شهر در تداوم اعتراضاتشان به غارت آب و مافیای آب، در وسط شهر تجمع کردند و دست به راهپیمایی زدند. در این حرکت اعتراضی مردم شعار میدادند: “ما مردمان جنگیم بجنگ تا بجنگیم”، “مسئولین بی غیرت آب را بردند به غارت”.  

این راهپیمایی علیرغم حضور پررنگ نیروهای انتظامی صورت گرفت. تجمع کنندگان  قرار بعدی تجمع اعتراضی  خود را برای روز پنجشنبه چهارم آذر ماه ساعت ۳ بعد از ظهر گذاشتند.

در تجمع امروز رانندگان کامیون  در سطح شهر فرخشهر  نیز به صف اعتراضات مردم پیوستند و در اعتراض به سیاست های مخرب حکومت در قبال محیط زیست و بی آبی، با بوق زدن و روشن کردن چراغ هایشان رژه  رفتند.

در خوزستان نیز مردم در اعتراض به بی آبی و آلودگی آب و جاری شدن فاضلاب به سطح شهر اهواز و قاطی شدن با آب آشامیدنی برای پنجم آذر ماه به فراخوان در مقابل کتابخانه مرکزی کیانپارس شهر اهواز فراخوان به تجمع داده اند.

اعتراضات به غارت و تخریب منابع آبی، گوشه ای از بازتاب اعتراضات متحدانه مردم در دفاع از زندگی و معیشت خود در برابر مافیای حاکم است که در سراسر این کشور زندگی مردم را با درد و رنج و فشار همراه کرده است. از این اعتراضات باید بطور سراسری و در همه جا به هر شکل ممکن دفاع و همراهی کرد. نباید اجازه داد که عوامل حکومتی اعتراضات را محدود نگه دارند و در میان مردم تفرقه ایجاد کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ آذر ۱۴۰۰ ، ۲۳ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *