ادامه اعتراضات کارگران شاغل در پتروشیمی آبادان و تجمعات بازنشستگان فولاد در اصفهان و اهواز

– روز یکشنبه ۳۰ آبان‌ماه کارگران مجموعه پتروشیمی آبادان در اعتراض به خلف وعده ها و با مطالباتی چون افزایش حقوق و مزایا، پرداخت حق جذب و حق کارگاهی برای دومین روز دست به تجمع  و اعتراض زدند. این کارگران در همین رابطه در هفته گذشته در روزهای ۲۶ و ۲۷ نیز تجمع داشتند. به گفته کارگران افزایش چندرغازی به حقوق این کارگران در هر سال فقط بر اساس حقوق پایه آنها انجام میگیرد و در برگیرنده مزایای شغلی آنها نیست بعلاوه با توجه به گرانی های سرسام آور مزد آنها کفاف زندگی شان را نمیدهد. خواست فوری آنها افزایش حقوقهاست.

 – روز یکشنبه ۳۰ آبانماه جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد در اصفهان و اهواز در ادامه یکشنبه های اعتراض خود و برای پیگیری مطالباتشان مقابل ساختمان این صندوق تجمع کردند.

همسان سازی حقوقها و افزایش فوری آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به اختلاسها و دزدی ها، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان فولاد در تجمعات اعتراضی بوده است. یک اعتراض دائمی بازنشستگان به سطح نازل حقوقها است که آنها را دچار محرومیتها و فشارهای زیادی ساخته است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ آبان ۱۴۰۰ ، ۲۱ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *