parataran1

پرستاران به میدان میایند

parataran1

طبق گزارش رسیده به حزب کمونیست کارگری ایران از ساعت ده صبح امروز ٢٣ آذر ماه (۱۴ دسامبر) حدود ٧٠٠ نفر از پرستاران در ميدان پاستور تجمع اعتراضي برپا کردند. همزمان با تجمع در تهران در شهرهای دیگر از جمله مشهد و اصفهان نیز تجمعاتی برپا شده است. در تجمع تهران نیز پرستارانی از گیلان، اصفهان و مازندران حضور داشتند. نیروهای سرکوب رژیم وسیعا در محل حضور داشتند اما پرستاران تا ساعت یک و ۴۰ دقیقه به تجمع خود ادامه دادند، قطعنامه خود را قرائت کردند، بر خواست هایشان تاکید کردند و اعلام کردند که اگر به خواست هایشان رسیدگی نشود به تجمعات خود ادامه خواهند داد.

همزمان با تجمع پرستاران شريفی مقدم دبیر خانه پرستار با نمايندگان مجلس یک ساعت گفتگو داشت و سپس گزارشی از این ملاقات به پرستاران داد. پرستاران که در گزارش شریفی مقدم فضای سازش و مماشات میدیدند، اعلام کردند که در صورتیکه تا روز پرستار یعنی ۵ اسفند به خواست هایشان پاسخ داده نشود، دست به تجمعات دیگری خواهند زد. پرستاران خواهان افزایش فوری حقوقهایشان هستند و به حقوق های چند ده میلیونی به برخی پزشکان متخصص و فوق متخصص اعتراض دارند. پرستاران در تجمع امروز همچنین خواهان استخدام پرستار بیشتر به منظور کاهش فشار به پرسنل درمانی و رسیدگی بهتر به بیماران شدند. لازم به توضیح است که برخی پرستاران ماهانه تا ۳۵۰ ساعت کار میکنند و این موجب بیماری های متعددی در میان آنها شده است. پلاکاردهای متعددی در دست پرستاران بود از جمله: «ما ۹۳ درصد هستیم»، «وال استریت واقعی در نظام سلامت ایران، …»، «ما به بی‌عدالتی اعتراض داریم»، «بی‌توجهی مسئولان افزایش، مهاجرت پرستاران» و … است. پرستاران همچنین طوماری داشتند تحت تحت عنوان زنده باد اعتراض پرستاران در ايران، از اين اعتراض حمايت كنيد. مردم حاضر در اطراف با امضای این طومار از پرستاران و اعتراض آنها حمایت کردند.

سازمان نظام پرستاری کشور وابسته به حکومت به اشکال مختلف تلاش کرده بود جلو این تجمع را بگیرد از جمله یک اس ام اس به این شرح برای پرستاران ارسال کرده بود: «به فضای آرام وفرصت معقول دوتا سه ماه نیاز است. بنابراین اقدامات غیرقانونی اعم از تجمع و … نه تنها مورد تایید نیست بلكه ضربه زننده هم هست. سازمان به نمایندگی از شما قانونا خواست های شما را پیگیری میکند». پلاکاردی نیز توسط ارگانهای رژیم در محل تظاهرات حمل میشد که پرستاران را به سکوت، رعایت حجاب، الله اکبر گفتن بجای شعار دادند و سوت زدن شده بود. پاسخ پرستاران اما دادن شعار و اعلام خواست ها و اعلام آمادگی برای تجمعات بعدی بود.

حزب کمونیست کارگری از پرستاران و اعتراض آنها و خواست های پرسنل زحمتکش درمانی در کشور قاطعانه حمایت میکند و مردم تهران و سراسر کشور را به حمایت فعالانه از آنها فرامیخواند. حقوق پرستاران و پرسنل درمانی باید چندین برابر شود. به حقوق های چند ده میلونی باید پایان داده شود. شرایط کار پرستاران باید بهبود اساسی پیدا کند. طب رایگان همراه با حقوق کافی به پرسنل درمانی حق پرسنل درمانی و حق همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۱۴ دسامبر ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *