پیامهایی از ایران به کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری – این کنگره ی ماست؛ کنگره ی خود را در یابیم! – فرهاد دیلمی

مندرج در انترناسیونال ۹۴۶

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

کنگره ای ما را فرا می خواند


به زودی کنگره ی دوازدهم حزب کمونیست کارگری برگزار خواهد شد. این اتفاق در زندگی یک حزب کمونیستی که به انقلاب اجتماعی اعتقاد دارد، یک اتفاق روتین و تکراری نیست، بلکه درک یک ضرورت است، درک یک نیاز است. نیازی که نتیجه ی تحلیل های یک حزب نیست؛ یعنی این طور نیست که مثلااعضای دفتر سیاسی حزب در تحلیل های ادواری و هر از گاه خود به این نتیجه رسیده باشند که « حالا دیگر چهل و چند سال از روی کار آمدن یک حکومت زور می گذرد و مردم از قیافه ی حکومتگران خسته شده اند و وقتش رسیده است که این رژیم عوض شود!»


بلکه نتیجه ی واقعیت ها و خواست اکثریت عظیمی از مردم است که از فقر و فلاکت روزافزون و از قتل و جنایت و زندان و شکنجه و سرکوب و هزاران عمل شنیع و ضد انسانی، به ستوه آمده اند. مردمی که بلافاصله یک ماه پس از سرنگونی رژیم پهلوی، زندگی خود را با حکومت تازه روی کارامده در تضاد و تقابل دیده اند و زمزمه های مخالفت سرداده اند تا قلع و قمع آزادی ها و نیروهای انقلابی و آزادیخواه و تعطیلی دانشگاه ها و سرکوب مردم کردستان و ترکمن صحرا و تا جنگ با عراق و نسل کشی ۶۷ و راه انداختن حمام خون و تدارک خاوران ها و تحمیل یک زندگی سخت و طاقت فرسا و کشتار دانشجویان در ۷۸ و قتل های زنجیره ای نویسندگان و تا وقایع سال ۸۸ و سرعت گیری اعتراضات جنبش های اجتماعی با شکل و شمایل سرنگونی طلبانه در دی ماه ۹۶ و آبان ۹۸ همه و همه نشان داد که انقلاب، یک خواست واقعی و مسالمت آمیزترین شکل سرنگونی است.


کنگره ی دوازدهم بر بستری از تجربیات زیسته شکل می گیرد. این کنگره باید برای گشودن گره هایی راه حل بدهد که سر راه انقلاب پیش رو وجود دارد و ستم و سرکوب وحشیانه ی رژیم، بر پیچیدگی آن می افزاید. این کنگره باید کنگره ی تعمیق گفتمان اداره ی شورایی جامعه باشد.
کنگره ای که پیش رو داریم باید کنگره ی آبان ادامه دارد، باشد.


کنگره ی دوازدهم حزب کمونیست کارگری باید کنگره ی انقلاب باشد.


برنامه ها و مصوبات این کنگره باید شهر به شهر، کارخانه به کارخانه، مدرسه به مدرسه، خانه به خانه برود. برای رسیدن به این جا باید کارگران و معلمان و جوانان بیشتری به حزب کمونیست کارگری ایران بپیوندند.


این حزب با تلویزیون ۲۴ ساعته ی کانال جدید در خانه های ماست.


این حزب، از طریق سوشیال مدیا در دسترس ماست.


برای همراه شدن و عضویت در حزب « گسترش اعتراضات» برای عضویت در حزب اداره ی شورایی جامعه، برای عضویت در حزب « انقلاب آینده ی ایران، انقلاب زنانه است»، برای عضویت در حزب علیه فقر و علیه زندان و علیه اعدام و علیه سانسور و برای عضویت در حزب برنامه ی یک دنیای بهتر، شرکت کردن در دوازدهمین کنگره، قدم خوبی است.


کنگره، ما را فرا می خواند؛ فراخوانش را بشنویم و به آن پاسخ مثبت دهیم!


این کنگره ی ماست؛ کنگره ی خود را در یابیم!

فرهاد دیلمی
آبان ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *