پیامهایی از ایران به کنگره دوازدهم حزب کمونیست کارگری – هزاران زن مثل من هستند – سیمین فرج پور

مندرج در انترناسیونال ۹۴۶

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

درود بر دوازدهمین کنگره حزب کمونیست کارگری

سلام، رفقا در شرایطی این کنگره برگزار میشود که گرانی و تورم برای مردم ایران کمر شکن شده است.

من هم یکی از افرادی هستم که در چنین موقعیتی قرار گرقته ام و مسئولیت های فراوان زندگی را به دوش میکشم. هزاران زن مثل من هستند که روزانه با آنها از نزدیک برخورد دارم.

اولین مشکلاتی که زنان با آن دست و پنجه نرم میکنند مساله کار و در واقع  بیگاری با دستمزد اندک روزانه، بدون بیمه و پاداش و مزایا و بسیار پایین تر از حقوق پایه اداره کار است که گاه حتی کارفرما زیر بار پرداخت آن هم نمی رود.

برخی از این زنان بار سرپرستی و مراقبت از افراد سالمند و یا معلول خانواده را هم به دوش میکشند و هیچ حمایتی هم ازهیچ ارگانی دریافت نمیکنند. بخش اعظم درآمد ما بابت مسکن و کرایه رفت و آمد صرف میشود و مبلغ ناچیزی هم  برای خرید روزانه که هر روز گرانتر و کمرشکن تر میشود.

شرایط سخت کرونا و ضرورت تهیه وسایل  بهداشتی و درمانی هم هزینه هنگفتی را به خانواده ها تحمیل میکند که زندگی را بسیار دشوارتر کرده است. این بیماری و معضل درمان آن باعث شده که موضوع بیمه بیش از قبل مهم تر شود. در فقدان بیمه درمانی، تامین هزینه های بیمارستانی غیر ممکن شده است.

این دنیای نابرابر قابل تحمل نیست. دنیایی که یک عده سود های کلان می برند و یک عده به نان شب محتاج هستند. ما این دنیای فلاکت زده را انتخاب نکرده ایم. به ما تحمیل شده است.

من یک دنیای بهتر را از طریق حزب شناخته ام. تا قبل از آن با حق و حقوق انسانی خودم اگاه نبودم. فکر میکردم سرنوشت من همین فقر و فلاکت است.همانطور که خیلی از مردم فکر می کنند قسمت و سهمشان از زندگی همین است.

من برخلاف برخی فکر میکنم شایستگی و لیاقت یک دنیای بهتر را داریم. از همین روی آگاهی که به آن دست یافته ام را روزانه با همسرنوشت هایم در میان میگذارم و بذر امید پخش میکنم.

من به عنوان زنی که در جامعه ایران طعم ظلم و نابرابری و قوانین ضد انسانی و ضد زن را چشیده ام،امیدوارم این کنگره بتواند هر چه بهتر و مثمر ثمرتر بساط نکبت سرمایه و جمهوری اسلامی را از سر مردم کوتاه کند تا طعم یک زندگی بهتر و شایسته و مطلوب را بچشیم.

ما خواهان یک زندگی بهتر شامل بیمه رایگان و کار آمد، مسکن رایگان و استاندارد و تحصیل رایگان هستیم. ما خواهان حقوق و مزایای برای یک زندگی مرفه در حد شایسته انسان هستیم.

به همه شما که برای ساختن یک دنیای بهتر تلاش میکنید درود میفرستم و از همین جا دستتان را به گرمی می فشارم

به امید دنیای بهتر

سیمین فرج پور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *