nan

گرانی نان، ارزان شدن جان آدمیزاد!

nan
حزب کمونیست کارگری در باره افزایش قیمت نان

قیمت نان در ایران حداقل ۳۰ درصد و در برخی شهرها تا ۶۵ درصد افزایش یافت. این فقط نشانه ای دیگر از گرانی روز افزون و سخت شدن زندگی در ایران نیست. این فقط افزایشی در مهمترین قلم معیشتی میلیونها کارگر و مردمی که فی الحال به زحمت گذران میکنند نیست. علاوه بر همه اینها، افزایش قیمت نان شاخصی است از سیاست های کلان جمهوری اسلامی و “دولت تدبیر” آن و اینکه چه بلایی قرار است بر سر جامعه ایران بیاورد.

اگر قرار است جمهوری اسلامی “مساله هسته ای” و رابطه با غرب را سر و سامان دهد، مستقل از اینکه چقدر بتواند یا نتواند، مکمل داخلی این سیاست، گرانی نان و ارزانی جان آدمیزاد است. ارزانی جان آدمیزاد نه فقط به معنای برپا کردن چوبه های دار و شکستن مکرر رکورد اعدام توسط دولت روحانی، که هر روز به آن مشغول است؛ بلکه همچنین به معنای به سرانجام رساندن “جراحی اقتصادی” احمدی نژاد که از طرح “بانک جهانی” و سیاست های ریاضتی بورژوازی اقتباس شده بود. بعبارت دیگر گران شدن نان که شاخص عزم راسخ دولت برای کاهش سطح معیشت مردم است، مذاکرات هسته ای و افزایش اعدام ها و حفظ فضای اختناق، سه جزء اصلی تعریف دولت “امید” جمهوری اسلامی برای بقا است.

برای دفاع از زندگی باید این “امید” جمهوری اسلامی را نقش بر آب کرد. باید فعالانه علیه گرانی نان و دیگر مایجتاج اعتراض کرد. باید همه جا علیه هجوم جمهوری اسلامی به معیشت مردم به میدان آمد. باید علیه هرگونه حذف سوبسیدها و افزایش قیمت ایستاد. باید در هرجا میتوان به اعتصاب و اجتماع دست زد و تلاش کرد این اعتراضات را سراسری کرد. باید پرچم افزایش دستمزدها را بالاتر برد. باید از هر فرصت و موقعیتی استفاده کرد و صف اعتراض کارگر و مردم را قوی تر کرد و جمهوری اسلامی را به عقب راند. این مبارزه ای است نه فقط برای نان و جان آدمیزاد، بلکه برای همه آرمانهای شریف و انسانی. حزب کمونیست کارگری شما مردم ایران را به این مبارزه فرامیخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۵ دسامبر ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *