تحصن مربیان پیش دبستانی ایذه، تجمع معلمان بازنشسته و اعتراض کارگران سابق فولاد زاگرس

– جمعی از مربیان پیش دبستانی سال ۹۷ ایذه، پس از پیگیری و اعتراضات مکرر دو‌ شب است که مقابل استانداری خوزستان تحصن کرده‌اند و خواهان ملاقات با استاندار هستند. خواست فوری این مربیان استخدام رسمی در آموزش و پرورش است.

– روز سه‌شنبه ۱۸ آبانماه جمع‌هایی از معلمان بازنشسته سال ۹۹ از شهرهای مختلف در اعتراض به عدم پرداخت پاداش بازنشستگی مقابل سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند. این معلمان برای پیگیری مطالبات خود از شهرهای مختلف به تهران آمده اند. گفتنی است که ۲۰ آبان روز تجمع سراسری معلمان است  و  در این روز قرار است تجعات آنان در تهران مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل مراکز آموزش و پرورش انجام شود.

– روز هجدهم آبانماه حدود بیست نفر از کارگران سابق فولاد زاگرس در اعتراض به اینکه بعنوان کارگر ساده در لیست بیمه قرار داده شده اند و تاثیر این مساله بر وضعیت بازنشستگی شان که یک دزدی آشکار است، به دفتر تامین اجتماعی مراجعه کرده و خواستار اصلاح فوری عنوان شغلی خود در این لیست ها شدند. به گفته کارگران سال‌هاست که در لیست بیمه آنها را بعنوان کارگر ساد رد کرده اند در صورتیکه شغل آنها در زمره مشاغل سخت و زیان آور است و تا وقتی وضعیت شغلی آنها  در لیست بیمه تصحیح نشود آنها نمیتوانند از بازنشستگی پیش از موعد برخوردار شوند.

بنا بر خبرها بعد از تعطیلی ناگهانی این کارخانه در سال ۹۴، حدود ۴۰۰ کارگر فنی و متخصص بیکار شدند و بسیاری از آن‌ها به همین دلیل و رد شدن اسم خود بعنوان کارگر ساده هنوز نتوانسته‌اند به حقوق مقرر خود و برخورداری از مستمری کامل دست پیدا کنند. اعلام وضعیت شغلی کارگران به عنوان کارگر ساده در لیست بیمه یکی روش رایج اختلاس از حقوق کارگران و دزدی در محیط های کار است. این موضوع یکی از اعتراضات کارگران پروژه ای نفت نیز هست و بارها به آن اعتراض کرده اند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ آبان ۱۴۰۰ ، ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *