از یهودیان اسیر نازیسم هیتلری تا بهاییان در بند جمهوری اسلامی – کیوان جاوید

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

تازه ترین خبر ها حاکی از بازداشت ۶ بهایی دیگر در ایران است. این شش بهایی ساکن شیراز در مجموع به ۱۹ سال و شش ماه زندان محکوم شدند.حکم صادره از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز روز دهم آبان به صدیقه اقدسی، عالیه فروتن، سیامک هنرور، قاسم معصومی، سعید اتحاد و بهروز فرزندی ابلاغ شده است.

جنگ جهانی دوم به این معنا پایان نیافته است. احتمالا فیلم پیانیست را دیده باشید. پیانیستِ مشهوری در لهستان در تمام طول جنگ در سخت ترین شرایط زیستی، بدون غذا و جان پناه و در سرمای سخت اروپای شرقی در بیغوله ها مخفی شد تا توسط ارتش نازی روانه کوره های آدم سوزی نشود.

جرم یهودیان در دوران تسلط نازی ها تعلق دینی و نژادی آنها بود و یهودی بودن با مرگ پاسخ می گرفت. اینجا است که دستگیری این شش بهایی و همه بهاییان در طول حاکمیت جمهوری اسلامی در ایران ما را به جنایت سازمان یافته هیتلر و نازیسم در آلمان می رساند. داستان همان است. فقط حکومت ها تغییر کرده اند.

چرا راه دور برویم؟ داعش را بیاد داریم وقتی که زنان ایزدی را به بردگی می گرفتند تا به این «مردان خدا» سرویس جنسی بدهند.فاشیسم هیتلری، جمهوری اسلامی و داعش ادامه همان برتری نژادی و نفرت مذهبی و جنایت مقدس مذهبی است.

جنگ سیستماتیک و ۴۲ ساله جمهوری اسلامی در ایران علیه اقلیت های مذهبی، خصوصا بهاییان با شدت و حدت تمام در جریان است. این جنایت سازمان یافته حکومت اسلامی بر ضد بهاییان و همه اقلیت های مذهبی باید با یک ضد حمله سراسری توسط همه مردم پاسخ گیرد. جنایت علیه بهاییان فقط مربوط به خودشان نیست یک معضل بزرگ سیاسی است و باید اجتماعا با آن مقابله کرد.

این وظیفه همه سازمان ها و احزاب و تمام تشکل های صنفی و سیاسی در ایران است. هر شخص و هر نیروی سیاسی که با حکومت اسلامی مبارزه می کند باید متعهد شود در برابر ستم به اقلیت های مذهبی و بهاییان توسط رژیم با همه توان به مقابله برخیزد. پایمال کردن حقوق اقلیت های مذهبی و اینجا آزار و اذیت، محروم کردن از تحصیلات عالیه و مانع شدن از استخدام در مشاغل دولتی باید  بعنوان جنایت علیه بشریت در میان نهادهای بین المللی و همه دولت های جهان به رسمیت شناخته  شده و محکوم گردد.  

۷ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *