شانزدهمین کنفرانس تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری با موفقیت برگزار شد

روز شنبه ٣١ اکتبر٢٠٢١ برابر با ٨ آبان ١٤٠٠ شانزدهمین کنفرانس سالانه تشکیلات آلمان حزب کمونیست کارگری با شرکت اعضا و کادرهای حزب در آلمان و تعدادی مهمان  بصورت آنلاین برگزار شد. از طرف رهبری حزب کمونیست کارگری، حمید تقوایی لیدر حزب، مینا احدی، اصغر کریمی و سیاوش مدرسی دبیر کمیته خارج کشور شرکت داشتند.

کنفرانس با سرود انترناسیونال و اعلام یک دقیقه سکوت به یاد جانباختگان راه آزادی و سوسیالیسم آغاز شد. در افتتاحیه کنفرانس حمید تقوایی ویژگی شرایط سیاسی ایران بعد از خیزش ۹۸ و رئوس سیاستهای حزب در خارج از کشور را تشریح کرد و مشخصا بر اهمیت تشکیلات آلمان حزب در مقابله با اسلام سیاسی تاکید نمود. 

پس از تصویب آئین نامه و دستور جلسه، محمد شکوهی دبیر کمیته آلمان حزب گزارشی از فعالیتهای تشکیلات آلمان به کنفرانس ارائه داد. وی در گزارش تاکید کرد که تشکیلات آلمان در دوره گذشته مجموعه بزرگی از فعالیت در عرصه های مختلف را سازمان داده است. سیاستها و جهت گیریهای این دوره، ایفای نقش موئر و دخالتگری در رویدادهای مهم ایران، سازماندهی آکسیون های متعدد بر علیه رژیم، از سازماندهی اعتراض به کشتار آبان و سرنگونی هواپیمای اوکراینی تا مبارزه علیه اعدام ها از جمله اعدام نوید افکاری، حمایت از اعتراضات کارگران هفت تپه و اعتراضات مردم خوزستان و سیستان و بلوچستان، جلب حمایت از مبارزات مردم ایران و جدال روزمره با اسلام سیاسی و مماشات دولت آلمان با جمهوری اسلامی و جریانات اسلامی سرفصل هایی از این دوره فعالیت در آلمان بودند. محمد شکوهی به نقش ویژه مینا احدی در مقابله با اسلام سیاسی، قوانین شریعه و دولت آلمان و احزاب و جریاناتی که با جمهوری اسلامی و جریانات اسلامی مماشات میکنند، اشاره کرد.

پس از گزارش دبیر کمیته مسئولین واحدهای حزبی و مسئولین نهادهای مورد حمایت حزب گزارشاتی از فعالیتهایشان به کنفرانس ارائه دادند.

مینا احدی در سخنرانی اش تاکید کرد که حزب کمونیست کارگری در آلمان، در وهله اول مشغول مبارزه با حضور مقامات و یا نهادهایی است که این رژیم را نمایندگی میکنند. ما نگذاشتیم، وقتی خاتمی به برلین آمد، روی زمین پایش را بگذارد و با هلیکوپتر او را جابجا کردند و اکنون در تعقیب مقامات این حکومت هستیم و خواهان محاکمه آنها. ما میگوییم سفارتخانه و مرکز اسلامی و مسجد آبی در هامبورگ را ببندید و تروریستها را بیرون کنید. در عین حال ما مشغول مبارزه با جنبش اسلامی در آلمان و مشغول دفاع از سکولاریسم و پرنسیپهای یک جامعه آزاد هستیم و آخرین کمپین ما علیه پخش اذان در مساجد در کلن در جریان است.

یک نکته قابل توجه در این کنفرانس حضور تعداد قابل ملاحظه ای از اعضا و کادرهای جوان و پرشور در کنفرانس بود که نشان میداد حزب جوانتر شده است و لازم است حزب تاکید بیشتری روی ارتقاء نسل جوانی که به حزب پیوسته اند بگذارد. پس از این گزارشات، شرکت کنندگان به بحث و اظهار نظر در مورد فعالیتهای این دوره پرداخته و نکات و پیشنهادات ارزنده ای برای فعالیت آتی ارائه دادند. همچنین کلیپی از فعالیتهای دوره گذشته پخش شد که گوشه هایی از فعالیتهای تشکیلات آلمان را به نمایش گذاشت.

در بخش فعالیتهای آتی در آلمان، ابتدا حمید تقوایی برسیاستهای مصوب کنفرانس تشکیلات خارج کشور تاکید کرد و رئوس اقدامات و جهت گیرهای فعالیت آتی را در پرتو تحولات سیاسی جاری تشریح نمود.

در این بخش شرکت کنندگان از زوایای مختلف بحث در باره کارهای آتی و پیشنهاداتی برای بهبود فعالیتها ارائه دادند. نتایج مباحث مطرح شده در کنفرانس را کمیته آتی در قالب نقشه عمل تهیه و راهنمای فعالیتهای آینده خود قرار خواهد داد.

اصغر کریمی ضمن مرور فشرده ای بر فعالیت تشکیلات آلمان از کنفرانس برلین تا امروز، بر اهمیت تقویت عرصه های فعالیت اجتماعی تشکیلات آلمان و فعالیت علیه اسلام سیاسی که مینا احدی در خط مقدم آن قرار دارد تاکید کرد و به نسل جوان حزب در آلمان فراخوان داد که شور و شوق و ابتکار عمل و خلاقیت های این نسل پشتوانه مهمی برای حزب است و فعالین جوان حزب لازم است با مبانی و اهداف و سیاست ها و شیوه های فعالیت حزب خود خود را آشنا سازند تا آماده تقبل مسئولیت های حزب در این کشور باشند.

سیاوش مدرسی دبیر کمیته خارج کشور ضمن اشاره به سیاستهای این دوره حزب، بر آموزش و کادرسازی از نسل جوان حزب تاکید کرد.

دستور آخر کنفرانس انتخاب کمیته بود و دوازده نفر از رفقا طه آزادی، سیامک زارع، ناصر کشکولی، محمد امین کمانگر، جمال گل حسینی، بهنام گله داری، نوید محمدی، عظیم مطور، سیامک مکی، جمیله میرکی، محمد نعمتی و شاهرخ نقدی بعنوان عضو کمیته انتخاب شدند.

لازم به توضیح است که محمد شکوهی که سالهای طولانی دبیر کمیته آلمان حزب بود، بدلیل بعهده گرفتن دبیری کمیته آذربایجان کاندید عضویت در کمیته آلمان نبود و رفقای مختلف از تلاش های ارزنده او در تشکیلات آلمان حزب قدردانی کردند.

شانزدهمین کنفرانس سالانه تشکیلات آلمان حزب بعد از هفت ساعت کار فشرده و با دخالت فعال شرکت کنندگان، به کار خود پایان داد.

در اولین جلسه کمیته منتخب کنفرانس ناصر کشکولی بعنوان دبیر و نوید محمدی بعنوان خزانه دار تشکیلات آلمان انتخاب شدند.

تشکیلات خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران – آلمان

سوم نوامبر ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *