در حاشیه کنفرانس اقلیمی سازمان ملل موسوم به کاپ۲۶ در گلاسکوی اسکاتلند

فایل پی دی اف ویژه پیاده کردن روی تلفن همراه

نمایندگان دو جهان در یک شهر گرد آمده ‌اند تا بر سر تضمین‌های ادامه حیات سیاره آبی با هم بجنگند.

در یک سو ۲۵۰۰ نماینده از ۲۰۰ کشور به نمایندگی از طرف ۱٪ ساکنان صاحب سرمایه‌های کره زمین و در سوی دیگر بیش از ۱۰۰ هزار معترض به نمایندگی از سوی ۹۹٪ ساکنان کره زمین!

در بین این دو نیرو، این دوجهان کار و سرمایه فعلاً ۱۰ هزار پلیس با تمام تجهیزات برای حفاظت از نظم سود و سرمایه و رقابت جنون آمیز عاملان اصلی تخریب و نابودی حیات و کره زمین، به صف شده‌اند! آماده‌اند تا مبادا نمایندگان و سیاستمداران وراّج، هوچی، عوامفریبان شارلاتان سر به کنسرن‌های چند ملیتی، بانکدارهای حریص و وقیح صدمه‌ای ببینند.

سرانی که تازه پاشنه‌ها را ور کشیده و از اجلاس گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان در رم ایتالیا به شهر گلاسگو در بریتانیا آمده‌اند تا به اصطلاح کره زمین را نجات دهند، خود تولید کننده ۸۰٪ آلاینده‌ها کره زمین هستند! عاملین جاری شدن سیل ها در تمام جهان، عاملین خانه خرابی و مرگ هزاران نفر، خشکسالی، فرونشست زمین، نابودی کشاورزی و دامداری، عاملین گرسنگی، جنگ، مرگ، بیجایی، عاملین به نابودی کشاندن میلیاردها انسان و طبیعتی که دیگر تحمل نظام سرمایه و سود ۱٪ ها را ندارد؛ اینها مدعیان نجات کره ارض در اجلاس کذائی گلاسکو هستند. علیه این نابودکنندگان کره ارض است که خیابانهای گلاسگو به نمایندگی از ۹۹% انسانهای ساکن زمین و میلیونها جاندار و دریا و جنگل و گل و گیاه فریاد میزند.

اما در کاخ جلسات یک درصدی ها تنور لاف‌زنی مفت و عوامفریبی و دروغ برای ساکت کردن ۹۹% داغ داغ است تا جایی که قرار بود رئیسی جلاد بعنوان رئیس ام‌القرا اسلام و هفتمین کشور آلاینده جهان در تولید گازهای گلخانه‌ای هم شرکت کند. اما بعد از اینکه فعالین حقوق بشر  شکایتی از آیت‌الله جلادرا را تسلیم پلیس گلاسگو کردند و خواست تعقیب جنایی و قضایی وی را مطرح کردند، او ترجیح داد در همان تهران تخته‌بند بماند.

رئیسی زمین گیرد شد و مردکی گمنام و فعلاً غیر قابل تعقیب به اسم علی سلاجقه را در آخرین روزها وارد معرکه میکند تا لابد ثابت کند مسئول ویرانی طبیعت و زندگی در ایران خروج آمریکا از برجام است. تا اعلام کند “دشمنان” مسئول دزدی‌ها و چپاول هستند! “دشمنان” مسئول ریختن سوخت مازوت به حلق مردم هستند، نابودی مراتع جنگلها و فضاهای سبز تقصیر “دشمنان” است، آنها منابع آبی را از بین برده و بیابان زایی کرداند، آنها تالاب‌ها را خشکاندند تا نفت تولید کنند، تا میلیاردها دلار هزینه مضحکه پوچ راکتورهای اتمی کنند که مدام دشمن منفجرشان میکند و باز هم روز از نو روزی از نو تا از قبل “بازسازی” میلیاردها دلار بچاپند!

اما دشمن ما همین جاست. این حکومت ضد بشری جمهوری اسلامی است که فعالین محیط زیست را دستگیر شکنجه و خودکشی میکند تا با خیال راحت بدزدند و تاراج کنند!

چه کسی ایست نداند که در ایران دفاع از محیط زیست بطور مستقیم به معنی دفاع از حق معیشت، حرمت و کرامت انسانها، دفاع از حق حیات جانداران و طبیعت است، و این تنها در گرو پائین کشیدن نظام ضد انسانی و ضد طبیعت جمهوری اسلامی است.

کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری

۳ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *