Hamid-t3

یادداشتهای هفته

Hamid-t3
حمید تقوایی:

ارزش مصرف مشترک داعش و اصلاح طلبان حکومتی!

هفته گذشته سازمان ملل با صدور قطعنامه ای نسبت به “تعداد بسیار بالای اعدام‌ها توسط جمهوری اسلامی” ابراز نگرانی کرد! در این قطعنامه اعلام شده که طی پنج ماه گذشته دستکم ۸۵۰ نفر توسط جمهوری اسلامی اعدام شده اند. در پاسخ، نماینده ایران در سازمان ملل اظهار داشته است که “این قطعنامه تحولات مثبتی که در دولت حسن روحانی صورت گرفته را مد نظر قرار نداده است”!

با این نوع توسل به “رئیس جمهور معتدل” در لاپوشانی جنایتهای نظامشان همه آشنا هستیم. در رابطه با قتلهای زنجیره ای در دوره خاتمی نیز با همین نوع عذر های بدتر از گناه روبرو بودیم. حالا نوبت حسن روحانی است. اعدامها در دوره رئیس جمهور “تدبیر و امید” چنان افزایش بیسابقه ای پیدا کرده که باعث شده است حتی شیرین عبادی “اصلاح طلب” از “بدتر شدن وضع حقوق بشر در دوره روحانی” شکوه و شکایت کند. اما ایشان همچنان نماینده “اسلام معتدل” و رئیس جمهور “تدبیر و امید” و پاسخ نماینده حکومت اعدام به گزارش افزایش اعدامها در ایران است! و این صرفا از سر وقاحت نیست، مصلحت نظامشان چنین اقتضا میکند.

یک کاربرد همیشگی”جناح اصلاح طلب” و امثال خاتمی و روحانی برای جمهوری اسلامی فروختن جنایت به افکار عمومی دنیا در لفافه لبخند و اسلام ملایم و معتدل بوده است. اما امروز عامل دیگری هم در توجیه جنایاتشان پیدا کرده اند. نماینده کذائی جمهوری اسلامی در سازمان ملل میگوید “در زمانی که بسیاری از نقاط منطقه ما در آتش افراطی‌گری می‌سوزد صدور چنین قطعنامه‌ای غیرسازنده است.” در واقع میگوید داعش را ببینید و بما رضایت بدهید! میخواهند مردم را به مرگ داعش بگیرند که به تب جمهوری اسلامی رضایت بدهند! اما این ترفند هم دردی از حکومت اسید و اعدام دوا نمیکند. مردم فی الحال با شعار “ای بدتر از داعشی” جواب این ترهات را داده اند.

***********************
جمهوری اسلامی برده داران!

بنا به گزارش سازمان “واک فری فاندیشن” که علیه برده داری مدرن و بردگی جنسی مبارزه میکند ۳۶ میلیون نفر در جهان در شرایط بردگی به سر می‌برند. در این گزارش از محرومیت کودکان از حق تحصیل و فرستادن آنها به کار اجباری، ازدواج اجباری، کارخانگی و کار زنان و دخترانی که بدون دریافت دستمزد مورد بهره‌کشی قرار می‌گیرند، و تجارت زنان بعنوان کالای جنسی از مصادیق برده داری مدرن شمره شده است. در این گزارش همچنین به واکنش دولتها در قبال مساله برده داری مدرن اشاره شده است. ایران در کنار سوریه و کره شمالی و جمهوری کنگو و ازبکستان و عراق از جمله بدترین واکنشها را نسبت به این گزارش از خود نشان داده اند. اما قرار دادن جمهوری اسلامی در این لیست نوعی تخفیف دادن به حکومت اعدام و اسید است. از میان شاخص های فوق تنها آمار ازدواج اجباری، تجارت زنان بعنوان کالای جنسی (و فراتر از آن برخورد رسمی دولتی به زنان و دختران بعنوان کالاهای جنسی) کافی است تا جمهوری اسلامی را در صدر لیست دولتهای برده داری عصر ما قرار بدهد. مدال برده داری مدرن بیش از هر دولت دیگری به سینه داعشیان حاکم بر ایران برازنده است!

***********************
تاجران مرگ و تباهی!

بنا بر یک گزارش مندرج در العربیه اخیرا جمهوری اسلامی مبلغ ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای خرید املاک در اختیار افراد وابسته به خود در دمشق قرار داده است. العربیه این اقدام را تلاشی برای “اشغال کشور سوریه” معرفی میکند اما اگر این گزارش صحت داشته باشد باید آنرا اقدامی در حمایت از رژیم اسد دانست. با خرید مستغلات نمیشود کشوری را تصرف کرد ولی میتوان به اقتصاد آن کشور و در این مورد مشخص به اقتصاد دولتی که در نتیجه سربلند کردن انقلاب و یک جنگ خونین داخلی در آن کشور به لرزه مرگ افتاده است، یاری رساند. قصد جمهوری اسلامی تصرف سوریه نیست بلکه تقویت موقعیت منطقه ای خود از طریق حفظ اسد در قدرت است. در کنار کمک و حضور نظامی در حمایت از رژیم اسد و حمایت سیاسی از او اینک در عرصه اقتصادی هم جمهوری اسلامی فعال شده است.

جنبه دیگر قضیه اینست که این خرید سه و نیم میلیارد دلاری از جیب مردم ایران و به قیمت تحمیل فقر هر چه بیشتر به جامعه صورت میگیرد. فعالیت اقتصادی و حمایت اقتصادی از رژیم اسد اسم بیش از حد محترمانه ای برای این اقدام جمهوری اسلامی است. تجارت مرگ و تباهی عنوان با مسمی تری است.

***********************
آیت الله نتانیاهو و قضیه اورشلیم ابدی!

بدنبال حمله دو مهاجم فلسطینی به یک کنیسه در شهر بیت المقدس و کشته شدن پنج نفر در این حمله نتانیاهو اعلام کرده است در نبرد برای اورشلیم پیروز خواهد شد. این حمله در پی هجوم تندروهای یهودی به مسجد الاقصی و تلاشهای دولت اسرائیل برای یهودیسازی هر چه بیشتر اورشلیم صورت میگیرد. در واکنش به حمله اسلامیون نتانیاهو دستور داده است خانه های مهاجمان در بیت المقدس را تخریب کنند و گفته است “ما سرگرم نبردی بر سر پایتخت ابدی مان اورشلیم هستیم.” این تحولات یک بار دیگر ماهیت کثیف مذهبی دولت اسرائیل و نیروهای اسلامی مخالف او را برملا میکند.

دولت اسرائیل مدعی است که سکولار و غیر مذهبی است ولی تمام موجودیتش به تورات و سرزمین موعود و وعده موسی به قوم برگزیده یهود و ترهاتی از این قبیل مبتنی است. اورشلیم “پایتخت ابدی” یهودیها و “بیت المقدس” مسلمانان است و هر دو هم خدا و پیغمبر خودشان را حجت میگیرند!

از نظر توجیه مذهبی ارتجاع و جنایات دولتی تمایزی میان نتانیاهو و خمینی و البغدادی وجود ندارد. یکی در پی سرزمین و پایتخت موعود و ابدی یهودیان است، یکی بدنبال ابقای خلافت صدر اسلام است و دیگری بدنبال حاکمیت ولی فقیه! اسلام سیاسی و یهودیت سیاسی مکمل یکدیگر و توجیه گر یکدیگرند. مساله آوارگان فلسطینی، توده شهروندان اسرائیل و کل مردم خاورمیانه که در کشاکش میان این دولتها و نیروهای مذهبی زندگیشان بخون و به تباهی کشیده است وقتی حل خواهد شد که بساط همه دولتها نیروهای مذهبی از خاورمیانه جمع شود. مساله فلسطین و خاورمیانه نه در عرصه جنگ میان مذهبیون بر سر بیت المقدس و اروشلیم، بلکه در نبرد میان نیروهای چپ و سکولاریست علیه کلیه این نیروها و دولتهای مذهبی تعیین تکلیف خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *