Nesan Nodiniam
نسان نودینیان

لیلا آژیر نماینده خشونت علیه زنان در کردستان است!

Nesan Nodiniam
نسان نودینیان:
لیلا آژیر مشاور امور “بانوان استاندار کردستان” است. لیلا آژیر اخیرا و در روزهایی که جنبش برابری زنان و مردم سکولار به استقبال مبارزه جهانی با خشونت علیه زنان میروند در همایشی دولتی با حجاب داعشی جعلیات اسلامی را که سالهای مدیدی است توسط زنان و مردم در کردستان بعقب رانده شده است را گفته است:

“خشونت علیه زنان در ٣سطح خانوادگی، کاری و اجتماعی قابل طبقه بندی است” و افزود: “حبس خانگی، تعدد زوجات، اجبار به تن فروشی، خشونت فیزیکی، روانی، اقتصادی، کلامی و قتل انواع خشونت‌های خانگی است”.

سئوال این است خشونت خانوادگی ـ فیزیکی ـ روانی ـ اقتصادی و کلامی چرا در ایران تحت حاکمیت داعشی های اسلامی در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی وجود دارد؟. خشونت فیزیکی اسید پاشی، خشونت اقتصادی مضاعف، تبعیض و خشونت کلامی در نطام جمهوری اسلامی نهادینه است. این نظام با سرکوب زنان و مقابله با هرنوع آزادیخواهی جنبش زنان، با دستگیری های گسترده فعالین زن، با تحمیل جحاب اجباری و روان کردن خیل مزدوران بسیج و حزب الله، با اسیدپاش ها و فتوای دایناسورهای فاشیست از منبرهای اولترا ارتجاعی توانسته نظام فاشیستی و اسلامی اش را حفظ کند. راه حل لیلا آژیر علیه خشونت به این شرح است: ” برای رفع این مشکل در جامعه ایران نباید به دنبال راهکارهای جهانی باشیم بلکه باید طبق باورهای قومی و مذهبی خود راهکار مناسب پیدا کنیم”.

زنان و مردم سکولار بیش از سی سال است راه حل های مذهبی و قومی (مردسالاری و ناموس پرستی) را تجربه کرده اند. راه حل های لیلا آژیر ادامه خشونت و نابرابری زنان است. اینها به جنبش مبارزه علیه خشونت زنان بی ربط هستند. اینها خود موضوع اعمال خشونت و به انقیاد کشاندن زنان در نظام فاشیسم اسلامی در ایران هستند. لیلا آژیر نماینده خشونت علیه زنان در کردستان است. مدافعین واقعی و حقوقی مبارزه علیه خشونت در شهرهای کردستان صدها زن مبارز و انقلابی هستند که با پرچم رهایی از ستم کشی زنان و مبارزه علیه خشونت با جان و دل و با فداکاری و با دادن هزینه های فشار و زندان و دستگیری از حقوق برابری زنان و علیه خشونت مبارزه کرده و فضای سیاسی شهرها را رادیکال و انسانی کرده اند.*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *