تداوم اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی، تجمعات کارگران معدن سرب و روی گوجر، اخراج تعداد دیگری از کارگران «آب معدنی داماش» و تجمع اعتراضی کارگران متروی صادقیه

تداوم اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی

امروز دوشنبه ۱۰ آبانماه کارگران پتروشیمی رازی برای چندمین روز پیاپی در اعتراض به عدم تحقق وعده های مدیران و مشکلات حقوق و مزایا دست از کار کشیدند. تخصیص پاداش و مزایای رفاهی متناسب با منطقه، افزایش کیفیت وعده های غذایی، بروزرسانی طرح طبقه بندی مشاغل و بیمه تکمیلی از جمله خواستهای فوری کارگران پتروشیمی رازی است. وضعیت اسفناک کمپ ها و غذا و خلف وعده ها در مورد افزایش سطح دستمزدها مطابق به ارقام درخواستی کارگران و اجرای طرح طبقه بندی از جمله موضوعات اعتراضی کارگران در مراکز مختلف نفتی است. کوتاه شدن دست پیمانکاران یک مطالبه سراسری در مراکز نفتی است.

دهمین روز تجمعات اعتراضی کارگران معدن سرب و روی گوجر

امروز دوشنبه دهم آبانماه اعتصاب و تجمعات اعتراضی کارگران معدن سرب و روی گوجر واقع در شهرستان راور در استان کرمان بخاطر وضعیت بد معیشتی و کاری خود وارد دهمین روز شد. امروز این کارگران مقابل اداره کار این شهرستان تجمع کردند. دستمزد این کارگران تا هم اکنون کمتر است دستمزد مصوب چند بار زیر خط فقر شورایعالی کار است. از همین رو این کارگران خواستار افزایش فوری سطح دستمزدهایشان بودند که سرانجام موفق به تحمیل آن شدند. با این موفقیت اولیه اکنون دستمزد کارگران این معدن مطابق پایه حقوق مصوب شورای عالی کار است. یک خواست مهم کارگران، معلمان، بازنشستگان و بخش های وسیع جامعه افزایش دستمزدها به بالای خط فقر دوازده میلیون اعلام شده دولت است. کارگران معدن سرب و روی گوجر اکنون در موقعیت قدرتمند تری قرار دارند که به جنبش برای افزایش دستمزدها به بالای خط فقر بپیوندند.

اخراج تعداد دیگری از کارگران «آب معدنی داماش»

طی روز‌های گذشته تعداد دیگری از کارگران باقی‌مانده در کارخانه آب معدنی داماش به بهانه افزایش هزینه‌های تولید از کار بیکار شدند و هم اکنون با احتساب کارکنان دفتر مراکز تنها ۳۰ نفر در کارخانه به کار اشتغال دارند. بنا بر خبرها حدود ۴۰ روز قبل ۶ نفر از کارگران این کارخانه تحت عنوان کاهش هزینه های شرکت از کار بیکار شدند و تحت همین عنوان از ابتدای آبان ماه جاری 5 نفر دیگر اخراج شده اند. همه این اخراجها در حالیست که کارفرما طبق توافق نامه ای که با هلدینگ بانک ملی (مالک سابق) کرده بود متعهد به حفظ امنیت شغلی و پرداخت به موقع حقوق کارگران گردیده بود. آنچه در کارخانه آب معدنی داماش شاهدش هستیم، داستان بسیاری از مراکز کارگری است.  یک مشت سرمایه دار مفتخور با هزار زد و بند پشت پرداخت سهام شرکت ها را خریداری میکنند و در ابتدا برای اینکه همه چیز به آرامی بگذرد قول و وعده میدهند و با اخراج و بیکارسازی و تشدید فشار معیشتی تلاش میکنند تا کار هر چه بیشتری از گرده کارگران بکشند.

تجمع اعتراضی کارگران متروی صادقیه

روز یکشنبه ۹ آبان کارگران متروی صادقیه در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و سطح نازل حقوق و مزایا دست به تجمع اعتراضی زدند. قراردادهای موقت کاری یک معضل این کارگران است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ آبان ۱۴۰۰ ، ۱ نوامبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *