دومین روز اعتصاب کارگران پتروشیمی آبادان و تجمع کارگران پتروشیمی کوه مبارک جاسک و کارگران قراردادی پتروشیمی بیستون

روز ۹ آبان کارگران پتروشیمی آبادان برای دومین روز برای پیگیری مطالبات خود با خواست افزایش حقوقها و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، داشتن امنیت شغلی و بازگشت به کار ۴ همکار اخراجی شان در محوطه شرکت تجمع کردند.

– روز ۸ آبان کارگران پتروشیمی کوه مبارک جاسک در اعتراض به عدم دریافت ۶ ماه دستمزد و مزایای شغلی خود دست به اعتصاب زدند.  این کارگران زیر نظر شرکت پیمانکاری کیسون کار میکنند.

– روز ٨ آبان کارگران قراردادی واحد تعمیرات پتروشیمی بیستون کرمانشاه در اعتراض به خلف وعده ها و عدم پاسخگویی به مطالباتشان دست به اعتصاب زدند و در محوطهٔ شرکت تجمع کردند.  در ارتباط با این خبر شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت مینویسد: “بدنبال اعتصاب سراسری کارگران پروژه ای نفت پیمانکاران با عقب نشینی در مقابل خواستهای ما  وعده هایی دادند و بسیاری از شرکت ها شروع به کار کردند. اما نکته اینجاست که هر جا که وعده ها عملی نمیشود همکاران ما دوباره دست به اعتصاب زده و پیگیر خواستهایشان  میشوند. بدین ترتیب اوضاع همانند سال گذشته نیست که پیمانکاران وعده دهند و بعد از بازگشت به کار همه چیز به وضع قبل برگردد. ما کارگران مطالبه گریم و از مطالباتمان کوتاه نمی آییم. افزایش دستمزدها مطابق ارقام اعلام شده خودمان و پرداخت بموقع آن  و تسویه حساب طلبهای کارگران در هر کجا که پرداخت نشده است، ٢٠ روز کار و ١٠ روز مرخصی، بهبود قابل قبول وضع کمپ ها و غذا از جمله مطالبات فوری ماست. ما خواستار کوتاه شدن دست پیمانکاران هستیم.”

اعتراضات در مراکز نفتی گسترده است. کارگران نفت در برابر تعرضات به زندگی و معیشتشان معترض هستند و پیگیر مطالبات خود هستند. یک خواست فوری کارگران نفت در سطح سراسری کوتاه شدن دست پیمانکاران است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آبان ۱۴۰۰ ،  ۳۱  اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *