اعتصاب کارگران ماشین سازی اراک، تجمع بازنشستگان شرکت مخابرات ایران، اعتراض کارگران روغن نباتی گلنار و اعتراض کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل به تعویق پرداخت ۲ ماه حقوق و ۱۸ ماه حق بیمه

-روز ۹ آبانماه کارگران کارخانه ماشین سازی اراک در اعتراض به سطح نازل حقوقها و شرایط اسفناک معیشتی خود دست از کار کشیده و در محوطه شرکت تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی کارگران با کف زدن و شعار دادن اعتراضشان را بازتاب دادند. این کارگران خواستار افزایش فوری دستمزدها متناسب با تورم واقعی و بر اساس نرخ هزینه های زندگی هستند. 

– روز ۹ آبان بازنشستگان شرکت مخابرات ایران برای پیگیری مطالباتشان و خلف وعده ها در محوطه ساختمان معاونت مالی مخابرات ایران در تهران دست به  تجمع زدند. خواست فوری آنها پرداخت برخی مزایای حقوقی و سنوات گذشته شان است. بنا بر خبرها از سال ۹۷ مخابرات مطالبات این کارکنان و بازنشستگان را پرداخت نکرده است.

 – روز ۹ آبان  کارگران روغن نباتی گلنار برای دومین روز در اعتراض به مشکلات شغلی و معیشتی خود  در محوطه مجتمع و مقابل دفتر مدیریت حاضر شدند. اعتراض این کارگران به  تعطیلات اجباری بدون حقوق، کسر مرخصی، کاهش میزان تولید، عقد قراردادهای کوتاه‌مدت یکماهه، شبکاری‌های دو هفته‌ای مداوم و تعرضات هر روز مدیریت به زندگی و معیشتشان است.  به گفته کارگران آنها ساعت کاری مشخصی ندارند و در برخی موارد و به خواست کارفرما شیفت شبکاری یا روزکاری ۱۲ساعته مداوم انجام می‌دهند.  کارگران روغن نباتی گلنار همچنین مطالباتی در ارتباط با سنوات، اضافه کاری‌ها و پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی دارند.  این کارگران قبلا نیز در همین رابطه اعتراضاتی داشته اند و مدیریت با تهدید به اخراج تلاش کرده است مانع تجمعات آنها شود. کارگران میگویند دیگر حاضر به ادامه این وضعیت نیستند و پاسخ فوری میخواهند.

– روز ۵ آبان کارگران کارخانه ذوب آهن اردبیل در اعتراض به تعویق پرداخت  ۲ ماه حقوق و ۱۸ ماه حق بیمه خود دست به تجمع اعتراضی زدند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آبان ۱۴۰۰ ، ۳۱  اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *