بازگشت به کار کارگران فصلی موفقیتی دیگر برای کارگران نیشکر هفت تپه – دستمزدهای معوقه این کارگران پرداخت شد

بازگشت کارگران فصلی به سر کار یک موفقیت دیگر برای کارگران نیشکر هفت تپه بعد از پیروزی خلع ید از باند مافیایی اسد بیگی در این شرکت است. بنا بر خبرها بخش زیادی از کارگران فصلی و نیز کارگران غیرنیشکری و دفع آفات به کار بازگشته و هم اکنون در بخش کشت مشغول به کار هستند (لیلکو ۳۰۰ نفر و نی بری ۱۳۰۰ نفر ). همچنین کارگران فصلی تجهیزات و کارخانه نیز قراردادشان تمدید شده است. اما به همه این کارگران گفته شده است که قراردادشان تا آخر اسفند ماه ۱۴۰۰ است.  کارگران نیشکر هفت تپه  بر ضرورت داشتن برنامه ای متحدانه برای  اسفند ماه و  قطعی شدن استخدام تمامی همکاران فصلی خود تاکید کرده اند. طبق اخبار قرار است قرارداد کارگران بخش کشاورزی به مزارع برده شود تا توسط کارگران امضا شود و تاکید کارگران اینست که نباید زیر بار این نوع قراردادها رفت و آنها را امضا کرد.

 گفتنی است که در میان کارگران نی بر آنهایی که شماره کارشان سال ۹۸ بوده سر کار باز نگشته اند. اما شمار کارهای سالهای ۹۵ و ۹۶ و ۹۷ به کار برگشته اند. بازگشت به کار همه کارگران فصلی و دائمی شدن قراردادهایشان هم اکنون در دستور مبارزه کارگران نیشکر هفت تپه قرار گرفته است.  

علاوه بر بازگشت به کار بخش بزرگی از کارگرن فصلی، به روز شدن دستمزدها و پرداخت طلب کارگران یک موفقیت بزرگ دیگر برای آنهاست. از سوی دیگر کارگران نیشکر هفت تپه موفق به بازگرداندن به کار دو نفر از همکاران اخراجی خود شدند و بازگشت به کار اسماعیل بخشی و بیژن سالاری یک مطالبه فوری آنهاست.

کارگران نیشکر هفت تپه با اجرایی کردن نظارت شورایی خود به اتکای مجمع عمومی ۵ هزار نفره شان و تشکیل مجمع نمایندگی منتخب خود با قدرت به پیش میروند. این کارگران در همین مدت شماری از مدیران فاسد و ضد کارگر را از کارخانه بیرون کرده و طی نامه ای به مدیریت هفت طرح بر اخراج تمامی مدیران فاسد باند اسدبیگی تاکید کرده اند. علاوه بر همه اینها کارگران نیشکر هفت تپه بر خواست مختومه اعلام شدن پرونده امنیتی فرزانه زیلابی وکیل خود تاکید دارند و یک مطالبه آنها که بارها در تجمعاتشان بر آن تاکید کرده اند آزادی سپیده قلیان از حامیان نیشکر هفت تپه و صدای اعتراض کارگران و زندانیان دربند است. نیشکر هفت تپه یک الگوی موفق از مبارزه متحدانه با اتکاء به قدرت شورایی است. از تجربیات نیشکر هفت تپه باید آموخت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ آبان ۱۴۰۰ ، ۳۰  اکتبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *