تجمع اعتراضی کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به ضرب و شتم همکارشان در مقابل فرمانداری شهر

– روز شنبه ۸ آبان جمعی از کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت شش ماه حقوق معوقه و هشت ماه حق بیمه و همچنین در اعتراض به ضرب و شتم یکی از همکارانشان به اسم ایاد کیانی یکی از دست اندرکاران شورای اسلامی بنام عادل چلداوی، با بلند کردن بنری که عکس ایاد کیانی بر روی آن بود و تاکید بر مطالباتشان مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند. کارگران خواهان پاسخگویی مقامات در مورد تعدی این عضو شورای اسلامی به کارگران عذرخواهی از ایاد کیانی هستند. باید بساط شوراهای اسلامی این نهادهای قلدری و جاسوسی و چپاول در تمام مراکز کاری و در تمام شهرها جمع شود. چلداوی بخاطر گستاخی و عمل وحشیانه اش در قبال کارگران باید محاکمه شود.

-روز ۶ آبان بدنبال ماهها پیگیری، ۷۰۰ کارگر شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان موفق به دریافت مزد خرداد ماه خود شدند اما هنوز حداقل ۴ ماه مزد طلب دارند. به گفته کارگران علاوه بر دستمزدهای معوقه این کارگران مزایای مزدی معوقه دیگری نیز که بخشی از آن مربوط به ۱۴ سال عیدی، سنوات و اضافه کاری و تعطیل کاری‌ها میشود پرداخت نشده است. کارگران میگویند حتی اگر دستمزد خود را به موقع دریافت کنند، بازهم نمیتوانند از پس هزینه‌های زندگی شان بر بیایند و به سطح نازل دستمزدها اعتراض دارند.

اعتراضات در میان کارگران شهرداری گسترده است. تعویق پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت پیمانی، سطح نازل دستمزدها و عدم وجود حداقل استانداردهای بهداشتی در کار بویژه در برابر بیماری مرگبار کرونا موضوعات اعتراضات آنهاست. حزب کمونیست کارگری بر حضور فعال خانواده های کارگران در این اعتراضات، بهره گیری از تجربه کارگران پروژه ای نفت و ایجاد شورای سازماندهی اعتراضات خود و رفتن بسوی اعتراضات سراسری کارگران شهرداری تاکید دارد. دستمزدها باید به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی افزایش یابد و به عدم پرداخت دستمزد جرم محسوب شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ آبان ۱۴۰۰ ، ۳۰  اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *