تجمع کارگران شهرداری خرمشهر، امیدیه، و بازنشستگان شرکت هواپیمایی هما

– روز پنجشنبه ۶ آبان‌ماه جمعی از کارگران شهرداری خرمشهر در اعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه دستمزد و خلف وعده های شهرداری مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. زیر فشار اعتراضات کارگران نادر عمیدزاده از جانب فرمانداری خرمشهر اعلام کرد که قرار است تا روز شنبه ۸ آبان مطالبات این ماه کارگران به حساب آنها واریز شود و سپس به سرعت روند پرداخت حقوق پایه ۲ ماه کارگران آغاز شود. قبلا نیز فرهاد دربندی نور، سرپرست شهرداری خرمشهر تاکید کرده  بود که تا پایان روز ۵ آبان باید حقوق پایه ۲ ماه آن‌ها به حسابشان واریز میشود. کارگران شهرداری اعلام کرده اند که به این وعده و وعید ها اعتمادی ندارند و تا پرداخت کامل طلبهایشان به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

– صبح روز ۴ آبان کارگران بخش تاسیسات و تعمیرات آب و فاضلاب امیدیه در اعتراض به  ادامه تعویق در پرداخت دستمزدهای خود که اکنون به چهار ماه رسیده است و خلف وعده ها، مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند. این کارگران میگویند با وجود اینکه قبلا اداره آبفای امیدیه برای پرداخت مطالبات معوقه کارگران وعده داده بود اما هنوز عملیاتی نشده و ما کارگران چهار ماه مزد معوقه طلبکاریم. در عین حال عیدی سال گذشته و سه سال سنوات ما هم پرداخت نشده است. یک موضوع اعتراض این کارگران همچنین قراردادهای موقت پیمانی و تبعیض در پرداخت ها  است. هر کدام از کارگران این شرکت ۱۰ تا ۱۵ سال سابقه کار دارند.

– صبح روز ۴ آبان جمعی از بازنشستگان شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) درادامه اعتراضاتشان نسبت به وضعیت اسفناک معیشتی و سطح نازل حقوقها و تعویق هر ماهه پرداخت آن مقابل وزارت راه و شهرسازی تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۵ آبان ۱۴۰۰ ، ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *