انعکاس تهدید مینا احدی در روزنامه های آلمان

مندرج در انترناسیونال ۹۴۳

یکی از مهمترین چالشها در جامعه آلمان بر سر پخش اذان و مهمتر از آن نفوذ جنبش اسلامی است که مینا احدی در راس این حرکت  قرار دارد و تا به امروز توجه های زیادی را  در آلمان به این موضوع جلب کرده است. غالب رسانه ها همگی درباره این موضوع حرف میزنند . نامه مینا احدی به شهردار  کلان شهر کلن وسیعا منعکس شده و شهردار برای  ایشان نامه داده که بررسی میکند. تظاهراتی که آنها برای دفاع از حرکت هنری رعنا  برگزار کرده بودند  مورد توجه زیاد رسانه ها قرار گرفته و  با این مبارزه  و جنگ  دارند به همراه سازمانهای آتئیست و سکولار آلمانی  این نبرد را به پیش  می برند. پخش تظاهرات و مصاحبه با مینا احدی و رعنا احمد در دویچه وله عربی و فارسی و انگلیسی و آلمانی یک بمب خبری بود  که بسیار مورد توجه و سپاسگزاری  تسلیمه نسرین جهت اجرای این حرکت قرار گرفت.

تیتر صفحه اول روزنامه اکسپرس:

تهدید می شوند “پس از تصمیم موذن: مسلمانان سابق با تظاهرات در مقابل مسجد کلن”

……….

پرتیراژترین روزنامه کلن – آنزیگن

“جمعی از فعالین کلن در تجمع اعتراضی ثبت شده علیه پخش اذان برنامه ریزی شده، روز جمعه در کلن در مقابل مسجد دیتیب در ارنفلد شرکت کردند. هیچ حادثه ای رخ نداد. تظاهرکنندگان پوستری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: “در شهر کلن موزن تماس نگیرید”.

……….

تیتر روزنامه ناو

 علیه پخش اذان: مسلمانان سابق کلن(سازمان اکس مسلم) به دلیل این تصمیم تظاهرات کردند

تقریباً هیچ کس از آن راضی نیست ، روز جمعه تظاهراتی علیه آن برگزار شد.

این یک تصمیم بحث برانگیز بود: شهر کلن به جوامع مسجدی این شهر اجازه داد در نماز جمعه اذان پخش کنند.همه از آن راضی نیستند.

به عنوان مثال ، شورای مرکزی مسلمانان سابق خواستار اعتراض در مقابل مسجد دیتیب در ارنفلد شد. این را “بیلد” آلمانی گزارش می دهد.

یکی از معترضان به “بیلد” گفت: هرگز فکر نمی کردم که این اتفاق را در آلمان ببینم. برخی از ساکنان نیز شکایت کردند زیرا: وقتی مسجد در حال ساخت بود ، به آنها قول دادند که اذان را اینجا پخش نمی کنند.

با این حال ، تا کنون ، دولت کلن هیچ گونه درخواست از جوامع مسجدی دریافت نکرده است. شهر فقط اذان را بین ساعت 12 ظهر تا 3 بعد از ظهر به مدت حداکثر پنج دقیقه مجاز می داند. میزان صدا بسته به موقعیت مسجد تنظیم می شود.

فقط تماس صبح در زمان نامعلومی است ، یعنی هنگام طلوع خورشید. اذان اسلامی اذان به زبان عربی به صدا در می آید.

…….

روزنامه بورکر بیتونگ

در آینده ، اذان از طریق مسجد کلن در روزهای جمعه  پخش می شود – این باعث بحث در توییتر می شود.

به عنوان یک پروژه موقت ، شهر کلن به جوامع مسلمان اجازه می دهد تا برای نماز جمعه  اذان پخش کنند. شهردار کلن می گوید این نشانه احترام است و بنابراین از خود در برابر انتقادات دفاع می کند.

……………………..

چند پیام حمایتی

یاشا قره داغلی

چوخ ساغ اولاسیز

درود بر شما خانم احدی

امیدوارم که دیرزی و شادزی باشید.

بانو برای ایستادگی تان در برابر مسلمان های خونخوار از شما سپاسگزارم.

حرکت تان در شهر کلن در برابر اذان گفتن مسلمان ها ستودنی ست.

سپاس از شما و سپاس از همه انسان های شجاع و آزاده ای که در آن همایش بودند.

شما و جنبش کمونیسم کارگری یگانه جنبشی در اپوزیسیون جمهوری اسلامی هستید که اهل مماشات در برابر اسلام نیستید و با شجاعت این باور ضدانسانی را به نقد و چالش می کشید.

 …………..

مارتین انجل

حالتون چطوره خانم احدی! امیدوارم پلیس بتواند تهدیدهای کنونی را برطرف کند. از لطف و سخاوت شما برای آزادی شما بسیار سپاسگزارم.

شما مطمئن باشید که بسیاری پشت شما خواهند بود.

مینای عزیز ، شما حمایت کامل من را می شنوید. تسلیم نشوید و نترسید! از شما برای بازدید از Euren Einsatz برای تامین امنیت کسب و کار خود متشکریم!

………..

اریک کلکنر

از شما بسیار سپاسگزارم و برای این تعهد احترام زیادی قائل هستم و امیدوارم من هم در کنارتان باشم.

…………..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *