فراخوان بازنشستگان فولاد به تجمع در تهران، اعتراض کارکنان شرکت آب و فاضلاب اهواز و توقف موقت اعتصاب کارگران بخش خصوصی معدن چشمه پودنه

بازنشستگان صنعت فولاد و معدن در اعتراض به معضلات معیشتی و برای پیگیری مطالباتشان و از جمله اجرای همسانسازی سال ۹۹ (به میزان ۲۵ درصد نسبت به سایر صندوقهای بازنشستگی)  برای ساعت هشت صبح روز سوم آذر ماه به تجمع سراسری در مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی فولاد فراخوان به تجمع اعتراضی داده اند. گفتنی است که بازنشستگان فولاد در شهرهای اهواز و اصفهان تحت عنوان یکشنبه های اعتراضی هر هفته تجمع برگزار میکنند. افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و حق مسکن و پایان دادن به اختلاس ها و دزدی ها و بازگشت پولهای به سرقت رفته به صندوق فولاد، از جمله مطالباتی است که این کارگران بارها در تجمعاتشان بر روی آنها تاکید کرده اند و به همراه دیگر بخشهای بازنشستگان برای انها مبارزه و اعتراض کرده اند.

– روز ۲۶ مهر کارگران بخش خصوصی معدن چشمه پودنه که چندین روز بود در اعتراض به سر میبردند با وعده افزایش سی درصدی حقوق و مزایای خود موقتا به اعتصاب خود خاتمه دادند. بنا بر خبر در پی تجمعی که طی رو‌زهای گذشته توسط این کارگران  در اعتراض به مشکلات معیشتی ناشی از کاهش حقوق و سطح نازل دستمزدها، در مقابل ورودی کارگاه محل کار و در نهایت مقابل ساختمان استانداری کرمان برپا کردند، مسئولان وعده افزایش ۳۰ درصدی حقوق را به کارگران دادند. معدن چشمه پودنه تحت مسئولیت شرکت معدنی تکافر سپاهان فعالیت دارد. کارگران اعلام کرده اند که اگر وعده های داده شده عملی نشود دوباره دست به تجمع خواهند زد.

– روز ۲۵ مهر  کارکنان شرکت آب و فاضلاب اهواز با تجمع مقابل شرکت آب و فاضلاب استان اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت ۴ ماه دستمزد خود اعلام کرده و خواستار لغو ادغام شرکت آبفا اهواز با خوزستان شدند. این کارگران  در اعتراضاتشان علاوه بر اشاره به مشکلات معیشتی بر مشکل خدمت رسانی به مردم تاکید کرده و میگویند اگر این وضعیت ادامه یابد با اولین بارندگی اهواز را فاضلاب خواهد گرفت.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۶ مهر۱۴۰۰ ، ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *