بایکوتشان کنید! سفر”انریکه مورا” و رابطه با سران و مقامات جمهوری اسلامی محکوم است!

 روز سه شنبه ۱۲ اکتبر خبرگزاری بلومبرگ از سفر”انریکه مورا” معاون دفتر روابط خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتگوهای برجام به ایران خبر داده. این سفر روز پنجشنبه ١۴ اکتبر و به بهانه ” ایجاد مقدمات بازگشت ایران به مذاکرات برجام” انجام میشود.

سفر مورا به ایران و دیدار با سران و مقامات جمهوری اسلامی، این بار به بهانه گفتگوهای برجامی، نظیر اقدام اتحادیه اروپا در ماه اوت امسال؛ مبنی بر اعزام نماینده اش به مراسم تحلیف آیت الله قاتل ابراهیم رئیسی، نمونه شرم آور دیگری از سیاست خارجی اتحادیه اروپا نسبت به جمهوری اسلامی است.

این بار به بهانه برگرداندن جمهوری اسلامی بر سر میزمذاکره، قرار است اتحادیه اروپا با یکی از حامیان و بانیان عمده تروریسم دولتی اسلامی گفتگو و معامله کنند.

این داد و ستد در حالی انجام میگیرد که حمید نوری همکار سابق رئیسی در سوئد به محاکمه کشیده میشود و اعتراض سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر علیه رژیم در رابطه با سرکوب، دستگیریها و صدور احکام اعدام ادامه دارد، در شرایطی که هر روز مردم به جان آمده از نکبت رژیم اسلامی در گوشه و کنار کشور در مبارزه برای رهایی از شر حکومت اسلامی در تب و تابند، در چنین شرایطی اتحادیه اروپا به بهانه گفتگوهای هسته ای، به صرافت “کسب مشروعیت” برای جمهوری اسلامی به عنوان ”دولت طرف گفتگو” بر آمده است.

سفر مورا به ایران و معامله با جمهوری اسلامی دهن کجی آشکار به مردم ایران است که در سخت ترین شرایط برای رهائی از شر حکومت قاتلان در جنگ‌اند. این سفر، توهین به همه ما مردم و فعالین و نهادهای حقوق انسانی در سطح بین المللی است تمام کسانی که برای افشای جنایات جمهوری اسلامی کوشیده و خواهان رسیدگی به جنایات چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی از جمله ابراهیم رئیسی و سایر سران جمهوری اسلامی و محاکمه آنان بجرم نسل کشی و جنایت علیه بشریت بوده اند.

لازم به توضیح است قبلا هم مورا در ٥ اوت امسال برای شرکت در مضحکه تحلیف آیت الله قاتل رئیسی، به عنوان رئیس جمهور رژیم که عضو هیات مرگ در جریان قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶٧ بوده؛ سفر کرده بود، که مورد اعتراض سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر واقع شد.

به جای مذاکره باید بایکوتشان کرد، تقلا برای کسب وجهه برای حکومت آدمکشان اسلامی، مورد نفرت و انزجار مردم ایران است. مردمی که عزم جزم کرده اند حکومت را به زیر بکشند حمایتها و همسویی های اتحادیه اروپا و کشورهای غربی با جمهوری را فراموش نخواهند کرد.

کمیته خارج کشور حزب کمونیست کارگری ایران

١٣ اکتبر ٢٠٢١

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *