تجمع نیروهای آموزش و پرورش، حکم زندان برای محبوبه فرحزادی و دستگیری مجدد سپیده قلیان

– روز چهارشنبه ۲۱ مهر جمعی از سرایداران و نیروهای خدماتی آموزش و پرورش استان قم در اعتراض به وضعیت نامناسب کاری و معیشتی خود مقابل ساختمان اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع برگزار کردند.

– روز چهارشنبه ۲۱ مهرماه جمعی از معلمان خرید خدمات شهرکرد در اعتراض به اخراج ها  مقابل ساختمان استانداری چهارمحال و بختیاری تجمع کردند. این معلمان خواهان تعیین تکلیف وضعیت شغلی و تبدیل وضعیت‌شان پس از چندین سال تدریس به استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند.

– امروز ۲۱ مهرماه محبوبه فرحزادی از معلمان بازنشسته به همراه وکیل خود به دادگاه “قاضی” امین افشاری رفته بود تا از وضعیت پرونده امنیتی خود و حکم صادره مطلع شود. او در اینستاگرام خود ضمن اعلام این خبر مینویسد: قاضی ” امین افشاری”  اتهامات مرا قرائت کرد : تبلیغ علیه نظام و۰۰۰ ”  البته دادسرای شعبه ۷ اوین برای اتهام تشویش اذهان عمومی بهم برائت داده بود ” بعد از دفاع من ؛ خانم وکیلم چند خطی از من دفاع صنفی کرد  و قاضی شفاها رای خودش را بهم اعلام کرد.  ” هفت الی هشت ماه  بازداشت و زندان ؛  بعدا حکم کتبی را به وکیلم ابلاغ خواهد کرد .  معلوم نیست حکم صادره چه خواهد بود » .

محبوبه فرحزادی همانطور که خود در جایی گفته بود، معلم انقلاب و مدافع حقوق انسانهاست. جرم او  شرکت در تجمعات معلمان شاغل و بازنشسته و مطالبه گری است. جرم او اعتراض علیه فقر و فلاکت و تبعیض و نابرابری و فساد و دزدی هاست. جرم او اعتراض علیه زندان و شکنجه است. محبوبه فرحزادی از همیاران کمک به سیل زدگان بود. محبوبه فرحزادی یار کودکان کار و خیابان است. پرونده سازی علیه محبوبه فرحزادی و تهدید او به زندان باید وسیعا مورد اعتراض همه قرار گیرد. یک کارزار مهم معلمان اعتراض علیه پرونده های امنیتی برای معلمان، کارگران و مردم معترض است. باید وسیعا به این کارزار پیوست.

– روز ۱۹ مهر شمار زیادی از نیروهای امنیتی حکومت که گفته میشود سی تا پنجاه نفر بوده اند به منزل سپیده قلیان یورش بردند و او را دستگیر کرده و به محل نامعلومی منتقل کردند. سپیده قلیان به جرم دفاع از کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شد و ۵ سال حکم زندان به او داده شد. او دستگیر گردید و در تمام طول بازداشتش همواره صدای آزادیخواهی و برابری طلبی بوده است. او با اعتراض به زندان و شکنجه صدای اعتراض همه زندانیان بوده است. یک خواست مهم کارگران نیشکر هفت تپه آزادی فوری و بدون قید و شرط اوست. باید وسیعا به دستگیر وحشیانه او و ادامه بازداشتش اعتراض کرد. سپیده قلیان باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۱ مهر۱۴۰۰ ، ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *