اعتراضات کارگران شهرداری اصفهان، بازنشستگان سال ۹۹‌ آموزش و پرورش، کارگران و کارکنان آب و فاضلاب اهواز و کارگران راه آهن آذربایجان

– روز ۲۰ مهر کارگران شهرداری اصفهان برای پیگیری مطالبات و در اعتراض به  پایین بودن دستمزد در قبال ساعات کاری طولانی و سختی کار و تعویق پرداخت مزد خود مقابل شهرداری مرکزی تجمع کردند.

– روز ۲۰ مهر جمعی از بازنشستگان سال ۹۹‌ آموزش و پرورش در اعتراض به عدم پرداخت پاداش بازنشستگی خود، مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور برای چندمین بار تجمع کردند. بازنشستگان شعار میدادند: “پاداش رنجم کجاست “، “یک سال است دویدیم،  وعده های دروغ شنیدیم و…… “

– روز ۲۰ مهر کارگران و کارکنان آب و فاضلاب اهواز در اعتراض به سیاست ادغام شرکتهای اهواز و استان و دزدیهای پشت پرده و  همچنین عدم پرداخت سه ماه حقوق خود مقابل دفتر نماینده مجلس  اسلامی تجمع کردند.

– جمعی از کارگران راه آهن آذربایجان خطوط ریلی شهرستانهای سلماس، جلفا، آذرشهر، مرند و عجبشیر از هفدهم مهر ماه تا امروز در اعتصاب بسر  میبرند. اعتراض این کارگران به  تعویق پرداخت چند ماهه دستمزدها و قراردادهای برده وار موقت پیمانی است.  این کارگران از مرداد ماه تا کنون دستمزد و حق بیمه خود را طلب دارند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ مهر۱۴۰۰ ، ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *