۱۹ مهر: چهاردهمین روز اعتصاب قدرتمند کارگران نیشکر هفت تپه – تا تعیین تکلیف مالکیت شرکت اعتصاب ادامه دارد

روز ۱۹ مهر  کارگران شرکت هفت تپه در چهاردهمین روز اعتصاب خود برای پیگیری مطالباتشان ابتدا مقابل شرکت تجمع کرده و برای چگونگی ادامه اعتصاب رای گیری کردند. در این نظرخواهی تصمیم بر این شد که تا اطلاع ثانوی تجمع در مقابل اداره کار برپا شود. از همین رو  کارگران عازم شوش شدند و در مقابل اداره کار تجمع کردند و بعد از حضور عبدالخانی مسئول اداره کار شوش کارگران با شعار مرگ بر ستمگر، درود بر کارگر دست به راهپیمایی زدند.  

در تجمع  اعتراضی این روز ابراهیم عباسی یکی از نمایندگان کارگران سخنرانی کرد. او در سخنانش تاکید کرد که مجمع نمایندگان تشکل کارگری در هفت تپه است و به مقامات مسئول اعلام کرد و گفت که دوباره شورای اسلامی را راه نیندازید. ما در اعتراض به شورای اسلامی امضا گرفتیم، دیوارش را گل گرفتیم چون بر ضد کارگر عمل کرده است و مجمع نمایندگان تشکل ماست. او بعنوان نکته دوم به بازگشت به کار کارگران اخراجی  اشاره کرد.  سخنان او با کف زدن کارگران همراهی شد.

خواست اول کارگران نیشکر هفت تپه تعیین تکلیف مالکیت این شرکت است. بنا بر خبرها صدا و سیما از واگذاری مدیریت این شرکت به هفت طرح خبر داده است. اما کارگران میگویند روشن شدن مدیریت شرکت هنوز به معنای روشن شدن مالک شرکت نیست و این سیاستی در جهت شکستن اعتصاب است. به گفته کارگران شرکت به هفت طرح داده نشده است بلکه فقط شرکت بصورت قرارداد پیمانی به آنها داده شده است. در برابر این سر دواندن ها و بازیها، کارگران اعلام کرده اند که تا وضعیت مالکیت شرکت روشن نشود به اعتصاب خود ادامه میدهند. خواست کارگران تعیین تکلیف مالکیت شرکت و اداره آن تحت نظارت شورایی است.

پرداخت ۳ ماه حقوق‌ معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی، تمدید قرارداد کارگران فصلی و‌ بخش دفع آفات، انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه و خاتمه دادن به پرونده قضایی وکیل کارگران دیگر خواسته های فوری این کارگران است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ مهر ۱۴۰۰ ، ۱۱ اکتبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *