21

اعتراضات در ترکیه همچنان ادامه دارد!

نازیلا صادقی:
مردم در محلات آنکارا انجمن های خود را تشکیل داده اند
روز ۲۴ ژوئن مردم در محلات مختلف استانبول در اعتراض به کشته شدن جوانی بنام اتم ساری سلوک Ethem Sarısülük توسط پلیس دست به تظاهرات گسترده ای زدند. در این تظاهرات ها افرادی توسط پلیس بازداشت شدند اما تحت فشار مردم آزاد شدند اما طبق معمول همه رژیمهای اسلامی چه از نوع طالبانی و یا حزب الهی و یا اردوغانی نوک تیز برخوردهای ضد انسانی بطرف زنان نشانه رفته. زنان بازداشت شده توسط پلیس بطور کامل لخت شده و توسط مردان تفتیش بدنی می شوند. این سیاست بطور آگاهانه و نقشه مند و بخاطر ترساندن زنان از شرکت در تظاهرات انجام می شود.
پلیسی که بطرف اتم ساری سلوک تیراندازی کرده و او را به قتل رسانده بود، آزاد شد.

21 20

روز ۲۵ ژوئن مردم آنکارا در محلی که به اتم ساری سلوک تیراندازی شده بود جمع شدند و برای درخواست مجازات پلیسی که او را به قتل رسانده بود، امضا جمع می کردند که با حمله پلیس روبرو شدند.
آنکارا شلوغ است و در خیابانها دیگر نمی شود نفس کشید. تظاهر کننده ها از مردم می خواهند در آپارتمانهای خود را باز بگذارند. یک راننده تاکسی خود را در مقابل ماشین آبپاش پلیس پارک کرده تا مانع حرکت آن شود و یک راننده کامیون برای ساختن سنگر مصالح آورده. شعار جوانان پیامی است به مادر جوان کشته شده: بچه هایت اینجا هستند!

               22  23

۲۷ ژوئن
آنکارا نسبتا آرامتر از شبهای دیگر است و در محلات مختلف انجمن مردم تشکیل داده شده و مردم در محلات مختلف در مورد اینکه فردا چکار خواهند کرد صحبت و تصمیم گیری میکنند. در محله دیکمن همچنان درگیری با پلیس ادامه دارد.
26

در استانبول کمیته هماهنگی تکسیم فراخوان به اجتماع داد. مردم از پرداخت بلیط اتوبوس خودداری کردند و بسوی پارک عباس آقا در بشیکتاش رفتند. در آنجا تصمیم گرفته شد بسمت یک تلویزیون خصوصی (ATV ) حرکت کرده و در مقابل آن نشسته و بطور سمبلیک به پخش نشدن هر گونه خبری در مورد وقایع در ترکیه اعتراض کردند.

                                                       30 29

اداره امنیت تصمیم گرفته بابت وحشیگری و حمله به مردم به نیروهای پلیس جایزه بدهد. این در حالی است که گزارش های متعدد از این رفتار های ضد انسانی پلیس با مردم در رسانه های مختلف منتشر شده و موجب انزجار و خشم مردم ترکیه و جهان شده است.

                                                                  28

دولت ترکیه کسانی را که روی بالکون ها و از پنجره های خود با کوبیدن به قابلمه و ماهیتابه از خیزش مردم حمایت می کنند، مبلغ ۸۸ لیره جریمه می کند. بهانه آنها ایجاد مزاحمت برای همسایه ها است.

                     31 27

بـرخـلاف آنـکـه دولـت تــرکـيــه اعلام کرد که فيس بوک حاضر شـده است اطلاعات کاربـران خـود را در اختيار آنان قرار دهد، فيس بـوک و تـويــتـتــر هــر دو اعــلام کــردنـد کــه هيچگونه همکاري با دولت تـرکـيـه نداشتند و نخواهند داشت.

                                                                                        25

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *