۱۸ مهر: تجمع و راهپیمایی کارگران نیشکر هفت تپه در شوش – “دولت انقلابی، فقط شعار خالی”

در ادامه اینکه کارگران نیشکر هفت تپه در روز گذشته هفدهم مهرماه با کاروان اتومبیلها به اهواز رفته و با تجمع و راهپیمایی پر شور خود شهر اهواز را به لرزه در آوردند، امروز هجدهم مهرماه این کارگران  با شرکت وسیع و حداکثری خود مقابل فرمانداری شوش تجمع کردند و سپس در شهر دست به راهپیمایی زدند. کارگران در این روز نیز با شیپور و کف زدن شعار میدادند: “دولت انقلابی، فقط شعار خالی”، ” حسین حسین شعارتون، دزدی ها افتخارتون”. و با این حرکت پرشور خیابان های شوش را به صحنه اعتراض با شکوه خود تبدیل کردند.

 در تجمع امروز محمد خنیفر از صحبت با استانداری در اهواز سخن گفت و توضیح داد که آنها گفته اند هفده نفر نماینده بفرستید که صحبت کنیم. ما هم پاسخ دادیم که نمایندگان ما با خرد جمعی به مذاکره می نشینند بنابراین شما بیایید در جمع کارگران حاضر شوید و پاسخ همه کارگران را بدهید و استاندار حاضر نشد.  الان هم میگوییم بیایید جلوی فرمانداری درجمع به ما جواب دهید. سخنران دیگر این تجمع ابراهیم عباسی یکی دیگر از نمایندگان کارگران بود. او در بخشی از سخنانش میگوید:” آقای رئیسی رئیس قوه قضاییه بود و از هفت تپه استفاده کرد و اسم خود را گذاشت “دولت مردمی” و این رو شد. آقای استاندار اشتباه کرد نیامد در جمع هفت تپه که یک رزومه ای برای خود درست کند و پست بالاتری بگیرد. خودش ضرر کرد، ما ضرر نکرده ایم. بحث بر سر بی لیاقتی و بی کفایتی اش بود.  ده قدم تا دم خانه اش بودیم نتوانست به جمع ما بیاید. میگوید بیایید تا صحبت کنیم. خیر ما کارمان از صحت و شعار گذشته است. اگر حرف دارد و استاندار ویژه است باید حضور پیدا کند اینجا.  اول صحبت کارگران را بشنود و درد کارگران را لمس کند. البته بدون توهین و خشونت. اگر رای دادید و با خرد جمعی راضی شدید  میرویم توی همین ساختمان ویران شده فرمانداری جلسه میگذاریم”. بدنبال این سخنان ابراهیم عباسی مثل همیشه بر خواستهای فوری کارگران تاکید کرد.

اهم مطالبات این دوره کارگران نیشکر هفت تپه عبارتند از: تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت به دولت-بانک، پرداخت فوری حقوق های معوقه و سایر مطالبات عرفی و قانونی، تسریع در انجام عملیات کشت و اُورهال-تعمیر کارخانه، بازگشت به کار اخراجی های مطالبه گر، تمدید قرارداد فصلی ها، اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس و -مختومه شدن پرونده خانم فرزانه زیلابی (وکیل کارگران). کارگران اعلام کرده اند که تا رسیدن به مطالبات خود به اعتصاب و تجمعات و اعتراضات خود ادامه میدهند.

گفتنی است که  بنا برخبرها  دولت تصمیم به واگذاری هفت تپه به تامین اجتماعی این مرکز اختلاس های بزرگی که صندوق را به ورشکستگی کشیده است، گرفته است. با انتشار این خبر هفت تپه هم اکنون یکپارچه خشم و اعتراض است. کارگران قاطعانه اولتیماتوم داده اند که به هیچوجه به این تصمیم تن نمیدهند و برای نجات هفت تپه با تمام قوا می ایستند و از همه مردم خواستار حمایت و پشتیبانی شده اند.

حزب کمونیست کارگری از خواستها و مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه پشتیبانی کرده و در نگرانی آنها شریک است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ۱۰ اکتبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *