logo hezb asli

پیام به کنگره ۹ حزب کمونیست کارگری

logo hezb asli
حزب من ـ حزب ما
پیام به کنگره ی نهم حزب کمونیست کارگری ایران
با سلام گرم به همه رفقای حاضر در کنگره و همه رفقای فعال در حزب کمونیست کارگری ایران
رفقا! من درجمع گرم شما نیستم . اما خودم را از شما جدا نمی دانم. جسمم آنجا نیست اما جانم پیش شماست. آرزوهای من، آرزوهای شماست. و یا بهتر است بگویم که اهداف و آرزوهای شما، آرزوهای من است. قلب من برای دنیایی می تپد که نه تنها قلب شما برای آن می زند بلکه دست هایتان برای ایجاد آن دنیا می کوشد. از سال ها پیش، من دنیایی می خواستم سرشار از شادی و امید، عاری از جنگ و جهل و جنایت، خالی از شلاق و زندان و ستم و سود و سوداگری و نابرابری. من دنیایی می خواستم که اگر نان هست، همه ازآن بخورند و اگر نان نیست، چرا نباید باشد؟ من دنیایی را دوست می داشتم که سرشار از صلح و آزادی و کرامت انسانی باشد. من دنیایی را می خواستم که همه ی چیزهای خوب و انسانی را درخود جمع داشته باشد و نام این دنیا را سوسیالیسم گذاشته بودم. دنیایی که درآن فقر و اعتیاد و آپارتاید جنسی و نژادی و قومی و زبانی نباشد. مدتی هم برای برپایی چنین دنیایی کوشیدم ولی بیهوده بود. زیرا راهش را گم کرده بودم و ابزارش را نداشتم و همراهانم هم ناتوان تر از من بودند. ده سال است که حزبم را، ستاد رزمنده ام را پیداکرده ام. حزبی که آمال و آرزوهایم را نمایندگی می کند. حزب زنانی که تمام قد علیه قوانین ارتجاعی و قرون وسطایی اسلام بپا خاسته اند. حزب جوانانی که می خواهند از فرهنگ عقب مانده و کپک زده مذهب خلاص شوند. حزب کارگرانی که علیه منافع آزمندانه ی سرمایه داران به سلاح آگاهی طبقاتی مسلح شده اند و با اعتراضات و اعتصابات خود در صددند تا این نظام ظالمانه و بهره کشانه را بر اندازند. حزب کودکانی که بازی و شادی و تفریح و بهداشت و تغذیه ی مکفی و مغذی را حق خود می دانند. حزب معلمانی که می کوشند تا جهل و خرافات را از ذهن و زبان دانش آموزان و دانشجویان پاک کنند و آموزشی علمی و بدون دخالت مذهب را دردسترس مردم قراردهند. حزب مردمی که آزادی بیان و اندیشه را بدون سانسور و بدون قید وشرط می خواهند وآن را لازمه یک زندگی سالم انسانی می دانند. حزبِ مردمی که مخالف آزار و اذیت حیوانات هستند. حزب مردمی که برای داشتن جهانی پاک و بدور از آلودگی و محیط زیستی پاکیزه و فرحبخش مبارزه می کنند. حزب زمانه ای که با انقلاب انفورماتیک فاصله ها را درنوردیده. زمانه ای که با کمک فناوری های نوین، مدیایی قوی و همه گیر دردنیای مجازی فراهم آورده و در اختیار عموم کاربران قرار داده است. حزبی که دریک بزنگاه بسیار حساس تاریخ معاصر، زمانی که سرمایه داری می خواست بر بستر فروپاشی حکومتی که خود را اردوگاه سوسیالیزم می نامید، پایان تاریخ و پایان سوسیالیزم را اعلام کند، متولد شد و اعلام کرد که سوسیالیزم و کمونیزم کارگری، ققنوس وار از خاکستر سوسیالیزم بورژوایی برخاسته است. و درود به منصورحکمت که مبدع و بنیانگذار این حرکت رنسانسی بود . به راستی یادش گرامی باد.
همانطور که دراین نوشته کوتاه یادآوری کردم، این حزب برای همه چیزهایی که برای یک دنیای بهتر و انسانی لازم است، باید بکوشد و برنامه های عملی داشته باشد ـ که تا اینجا موفق بوده است ـ مردم برای پیاده کردن خواست ها و آرزوهایشان چندین بار و علی الخصوص در سال ٨٨ اعلام آمادگی کرده اند. وظیفه ی حزب و کادرهایش باید این باشد که جنبش های متعدد توده ای فی الحال موجود را به هم وصل کند. بنابراین آنچه امروز از نان شب برای جنبش انقلابی حیاتی تر است، همین اتصال حرکت های اعتراضی پراکنده و جدا جدا ویکپارچگی و سازماندهی مردم معترض است. کنگره این حزب لزوما در راستای تحقق آرزوهای من و امثال من که با آمال و آرزوهای بشریت امروز همپوشانی دارد، قرارمی گیرد و باید قراربگیرد. انتظارمی رود همفکری و همکوشی همه رفقایی که دراین کنگره گردآمده اند، حزب و ارکان آن را در راه رسیدن به اهداف و در سرعت بخشیدن به حرکت جنبش های اجتماعی یاری برساند. دراین جا یک بار دیگر به همه ی شما درود می فرستم و برایتان بهترین روزها و بهترین روزگار را آرزو می کنم. شاد و پیروز باشید.
زنده باد سوسیالیزم. زنده باد حزب کمونیست کارگری ایران.
مهراب دشتی
ایران / مهر ۱۳۹۳
************

پیام به نهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران
رفقا!
برگزاری نهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران را به شما و تمام آزادیخواهان و برابری جویان ایران و جهان تبریک میگویم و امیدوارم برگزاری آن گامی بلند به سوی اهداف سوسیالیستی را رقم بزند.
کنگره در شرایطی برگزار میشود که جهان سرمایه درگیر در بحرانی عمیق به جان اقشار خود نیز چنگ و دندان انداخته است و پلشتی خود را در اشکال گوناگون به روی مردم جهان قی میکند. و هر روز بر گستره و عمق جنایات خود می افزاید.
همین وضعیت سراسر رنج بار مردم است که ما را فرامیخواند. جهان ما را صدا میزند. ما سوسیالیست ها، ما کمونیستها را. گوش خود را به این صدا بدهیم. ما را میخواند تا نقطه پایان بر فجایعی بگذاریم که درجای جای جهان صورت میگیرد.
نقطه آغاز این پایان در شرایط کنونی جامعه ایران است. امری که وظیفه خطیر کمونیست های ایران، به ویژه حزب کمونیست کارگری را، دو چندان میکند. حالا همه راهها نه به رم، که به ایران ختم میشود. این نکته ای است که بورژوازی نیز آن را دریافته است و تحولات بعدی آنرا عیان خواهد ساخت.
امیدوارم کنگره پاسخی به این شرایط و به وظیفه خطیر حزب باشد و بشود.
دستتان را می فشارم.
بهمن سرشار
اکتبر ٢٠١٤
************

پیام به کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران
با درود به آزادی
با درود به انسانیت
من زهرا هستم، از خوزستان
کودکیم با نداری و با کار بسر رفت، جوانیم با معتادی تمام شد. کلیه ام را بخاطر درمان پدر بیمارم فروختم. تصورم این بود که این سرنوشت من است. آمدن، زنده بودن، فقر و ناکام از جهان رفتن. تا با حزب کمونیست کارگری ایران آشنا شدم. از طریق تلویزیون کانال جدید و این حزب فهمیدم من انسانم. خواستهایی دارم که حق هر انسان است. خواستهایی روشن. فهمیدم که من انسانم و سرنوشتم در دستان خودم است. حزب زندگی تاریک من را روشنایی داد. اینک میدانم که برای خواسته هایم باید تلاش کنم. حزب به من آموخت که خواستهای خود را در جمع مردم روشن بیان کنم. چون خواستهای من انسانی و برحق است. خواستهای من عدالت و رفاه و برابری برای همه است و اینها خواستهای تمام جامعه است. به این ترتیب حزب به من آموخت که تنها نیستم و من امروز در هر جا و هر مکان خواسته های برحق خود را با هرجمعی بیان میکنم و آنها را مطالبه میکنم و مردم نه با من بلکه با حزب همصدا میشوند.
آری من انسانم و معنای واقعی زندگی را با حزب آموختم و دنیایی بهتر میخواهم. سخن ما با مردم اینست که سرنوشت همه ما با هم است. خواستهای ما روشن است. فقط کافیست همدیگر را پیدا کنیم. کافیست که اتحاد پیدا کنیم. و بر این رژیم دیکتاتوری غلبه پیدا کنیم و با دستهای خودمان جامعه ای آزاد و انسانی بسازیم. این چراغی است که حزبم در دل من روشن کرده است. من هم میکوشم این نور و روشنایی را به درون جامعه ببرم. چرا که میدانم راه پیروزی ما همین است.
ما انسانیم، درود بر انسانیت
درود بر آزادیخواهی
درود بر حزب کمونیست کارگری
اکتبر ٢٠١٤
************

به کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران!
پیام من از گسترده ترین منطقه کارگری ایران؛ عسلویه بدست شما میرسد. حزب کمونیست کارگری ایران بعنوان نماینده راستین جنبش عدالتخواهی و برابری طلبی از ابتدا به امروز، در جدالی طبقاتی و همه جانبه با تمامی جریانات بورژوایی اعم از ناسیونالیستی، رفرمیستی و گرایشات چپ بورژوایی، مشعل فروزان کارگران بوده و مبارزه بی امان شما عزیزان در حزب کمونیست کارگری ایران علیه توحش سرمایه و مذهب حاکم بر ایران همواره نویدبخش ما بوده است.
اعضا و شرکت کنندگان محترم در کنگره!
با وجود دسترسی محدود ما بخاطر شرایط حاکم بر منطقه صنعتی عسلویه به برنامه های تلویزیون کانال جدید، نشریات حزب، اینترنت و … همان اندک دسترسی نیز همیشه برای ما امید دهنده و البته چراغ راه ماست.
باتوجه به بایکوت خبری این منطقه کارگری توسط عوامل و ارگانهای وابسته به رژیم؛ بعنوان پیشنهاد در برنامه های تلویزیونی و اینترنتی در صورت امکان اخبار مربوط به کارگران منطقه ویژه عسلویه مورد تاکید بیشتری قرار گیرد.
پاینده و پایدار باشید!
پیروز باد حزب کمونیست کارگری ایران
فرهاد رضایی از فعالین سازمان جوانان کمونیست، سازمان جوانان حزب کمونیست کارگری ایران.
************

حزب کمونیست کارگری و دنیای امروز
پیامی به کنگره نهم حزب
حزب کمونیست کارگری را بایست منطبق با دنیای جدید امروز دید تا بتوان ویژگی های آن و انتظاراتی را که از آن میرود دید. دنیای جدید مختصات ژئوپلتیکی جدیدی به خود گرفته است. تحولات سیاسی که بعد از افول نظم نوین جهانی در حال اتفاق است نقشه ی دیگری را در افق دارد. این پلان با تحولات منطقه خاورمیانه خودنمایی می کند.
پیدایش و قدرت گیری داعش در عراق و سوریه نشان از تغییر ماهیت اسلام سیاسی به شکلی جدید بعد از افول آن جنبش پس از انقلابات شمال آفریقا و خاورمیانه را دارد. و این در بستری مهیا شده که دیگر نه قدرتهای بزرگ آمریکا و اروپا جایگاه قبلی خود را در دنیا دارند و نه سایر دول در مقیاس و ماهیت گذشته به حیات خود ادامه میدهند.
به جز تفاسیری که از طرف فعالین حزب ما به جامعه سیاسی ارائه شده، هیچ حزب و جریان یا مفسر سیاسی به این تغییر ناشی از این تحولات اشاره ای نداشته و ندارد. باید به دنیا فهماند که مقیاس قدرتهای غرب و شرق (امریکا و اروپا- روسیه و چین) در سطح بین المللی دیگر آن نقشه دوره نظم نوینی را در افق جامعه قرار نمی دهد و در خاورمیانه محورهای قدرت و نیز جایگاه دول موجود در سالهای گذشته به هیچ عنوان یکی نیست.
بایستی متدولوژی جدیدی را برای تحلیل وقایع سیاسی جهان به طور اعم و مسائل عراق و سوریه و جایگاه تازه اسلام سیاسی به سرکردگی نیروی داعش بطور اخص به دنیا ارائه نمود. باید تغییر ماهیت قطب بندی قدرتها در خاورمیانه و در سطح بین المللی را بستر اصلی تحولات و وقایع امروز گذاشت تا بتوان با روشن بینی سیاسی، نقشه عمل درست و انسانی را برای نجات جوامع عراق و سوریه و کردستان و تمامی مناطقی که تحت تاثیر این وقایع است تصویر کرد.
این امر یکی از ضروری ترین مواردی است که بایست در دستور کار کنگره حزب قرار بگیرد. تبیین و تحلیل پیشرو و واقعبینانه از مختصات جدید دنیا و خاورمیانه باید از سطح تحلیل و تفاسیر فردی عبور کرده و به اسناد حزبی تبدیل گردد تا با توانی بیشتر به عمق نظرات سیاسی جامعه رسوخ کند. با این وجود است که میتوان نقش عمل و آلترناتیو سوسیالیستی و انسانی را به تنها تبیین وآلترناتیو قابل رجوع برای نه تنها مردم ایران بلکه برای مردم عراق و سوریه و سایر جوامع تبدیل کرد.
از حزب انتظار میرود که با ارتباط گسترده و مداوم با آزادیخواهان و مبارزین عراق و سوریه و کردستان، آنان را به تبیین سیاسی حزب و آلترناتیو سوسیالیستی برای خلاصی از جهنمی که برای مردم درست شده به قناعت سیاسی رساند و نقش مهمی در مبارزه آنان نیز ایفا نماید.
باید دانست که تنها راه خلاصی از جهنمی که بورژوازی در هر دوره ای به شکلی برای مردم در سطح دنیا فراهم میکند، کمونیسم کارگری است. این نه بعنوان برخوردی ایدئولوژیک و تفسیری بلکه “کمونیسم کارگری” بعنوان یک بازیگر اصلی تحولات سیاسی. کمونیسم کارگری را بایست به شکلی سازمانیافته و متحزب به این مقام در سطح منطقه ارتقا داد و این تنها به وسیله خود حزب کمونیست کارگری قابل اتفاق است.
ما این نیرو را داریم. گمان نمیکنم در طول تاریخ هیچ حزب کمونیستی که در قدرت نباشد توانسته باشد از چنین درجه و اعتبار برخوردار شود. حزب ما حزب عملی کردن افعال خارق العاده است. حزب تغییر دنیا.
ما بدون دسترسی به هیچ یک از ارکان قدرت در ایران، توانسته ایم نقشه جامعه سیاسی در ایران را به کل تغییر دهیم و همین کار را نیز با جوامع خاورمیانه خواهیم کرد.
در دل انقلاب ٨٨ این حزب ثابت کرد که چقدر میتواند در تحولات سیاسی و انقلابی در جامعه ایران تاثیرگذار باشد و نشان داد که در جنگ قدرت میتواند به یکی از بازیگران اصلی صحنه سیاسی تبدیل شود.
انقلاب ٨٨ اگر به سقوط رژیم منجر میشد، بدون شک جنگ اصلی قدرت جریانهای راست با حزب کمونیست کارگری اتفاق می افتاد و این حزب، حزب محبوب مردم و طبقه کارگر می گشت.
در کشاکش این مبارزه که حزب ما با رژیم حاکم بر ایران و بورژوازی عامل بدبختی و کشتار مردم در منطقه خواهد داشت بایست این مسئله را نیز به شکلی بسیار وسیع برجسته کند که بورژوازی به طور کامل در تمامی سطوح در بن بستی عمیق قرار گرفته است.
فریدمنیسم و مکتب شیکاگو در اقتصاد، نئولیبرالیسم در سیاست، اشکال فکری پست مدرنیستی در سیستم فکری و ایدئولوژی، همه و همه به انتها رسیده اند و بورژوازی به هیچ عنوان دیگر نه میتواند به آن افتخار کند نه میتواند به کاربستشان دل خوش کند. این بن بست همه جانبه بورژوازی است. اما یکی دیگر از زوایای بن بست همه جانبه بورژوازی در آلترناتیو دولت سازی بسیار ملموس است. بورژوازی نه تنها در تونس و مصر و لیبی نتوانست آلترناتیو دولت سازی مطلوب برای خود را داشته باشد بلکه حتی نقشه و مدل جدیدی برای حفظ منافعش در این راستا ندارد. حتی مدل های اخیر دموکراسی های پارلمانی و موزائیکی که در عراق و افغانستان پیاده کردند در حال فروپاشی اند و به شدت بی اعتبار گشته اند. این وضعیت، نقطه عطفی برای جنبش سوسیالیستی است که آلترناتیو انسانی و پیشرو و مدرن خود را در تمامی این سطوح برجسته کرده و به تنها مدل قابل دفاع در سطح سیاست تبدیل کند و نیروی این کار حزب کمونیست کارگری است.
کنگره حزب همواره یکی از پرشورترین وقایع برای من و بسیاری از فعالین کمونیست و کارگران و آزادیخواهان در جامعه ایران بوده و هست. این حزب در هر دوره توانسته جای پای عمیقی در جامعه سیاسی ایران و همچنین در جنبش های مبارزاتی بگذارد. رادیکالیسم و پیشروی جنبش کارگری و سایر جنبش های اجتماعی در ایران بی شک مرهون سیاست دهی ها و نقش آفرینی های حزب بوده و خواهد بود.
باید دانست که چهره ایران و جهان بدون وجود حزب کمونیست کارگری بی شک بسیار سیاه میبود. رفقای حاضر در کنگره بایستی اهمیت آن را به شکل واقعی ببینند و بدانند که نه تنها مردم ایران بلکه مردم منطقه و جهان به حضور و نقش آنان چشم دوخته و امیدوارند. پس رسالت تاریخی بسیار پرشور و ارزشمندی برای تک تک شما خواهد بود.
ما رفقای داخل کشور دست یکایک شما را به گرمی میفشاریم و خود را در کنار شما میبینیم.
و همچنین انتظار داریم به هر میزان که ممکن بود کمونیست ها و آزادیخواهان سایر کشورها بخصوص فعالین سوریه و عراق و کردستان در کنگره حزب در کنار شما باشند.
زنده باد حزب کمونیست کارگری
کوروش متین
١٣ مهر ٩٣
************

پرتوان باد نهمین کنگره حزب کمونیست کارگری
رفقا با درود به همه ی شما دستتان را میفشارم و برگزاری نهمین کنگره حزبمان را تبریک میگویم. امیدوارم کنگره بتواند هرچه استوارتر به ضرورتهای مقابل خود در شرایط حاضر پاسخ دهد.
رفقا امروز مبارزه طبقاتی بورژازی را آنچنان در مانده و مستاصل کرده است که چاره ای جز دست بردن به رذیلانه ترین سیاستها که همانا فاشیسم اسلام سیاسی می باشد، برایش باقی نگذاشته است و ما به عنوان کمونیستهایی که گلوگاه اسلام سیاسی یعنی جمهوری اسلامی زیر پاهایمان است امروز در جایگاه تاریخی سرنوشت سازی قرار داریم. آنچنان که ما میتوانیم بشریت را از این منجلاب دست ساخته ی سرمایه داری رهایی بخشیم. این وظیفه ی ماست که انسانیت و یک دنیای بهتر را فریاد بزنیم و انسانها را برای نابودی این لاشه ی متعفن بسیج کنیم.
باید نقاط قوتمان را به خوبی ببینیم تا با تکیه بر آنها بتوانیم سنگر های پیش رویمان را فتح کنیم. رفقا بشریت امروز به ما نیاز دارد و ما را فرا میخواند تا پرچم زنده باد زندگی، زنده باد سوسیایسم را هر چه پر توان تربه اهتزار در آوریم و در مقابل سیاهی و پلیدی که امروزبورژازی نصیب انسانها کرده است رنگ شادی و آزادی را به زندگی باز گردانیم.
زنده باد حزب کمونیست کارگری
زنده باد سوسیالیسم
فرح صبری
************

پیام به رفقای شرکت کننده در کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران
به تک تک رفقای شرکت کننده،
این کنگره در شرایطی برگزار میشود که فقر و فلاکت، بیکاری و گرانی، اعتیاد و تن‌ فروشی و … در جامعه بیداد می‌کند و مردم برای نابودی این حکومت که تمام زندگی‌‌شان را به گروگان گرفته است، لحظه شماری میکنند.
در شرایطی که جواب حاکمیت به کارگرانی که خواهان افزایش دستمزد هستند، شلاق و زندان و شکنجه است، که حاکمیت روزانه برای ارعاب مردم چند نفر را به بهانه‌های مختلف به پای چوبه‌های دار میبرد، که شادی و خوشی‌ را از جوانان گرفته، که میلیونها کودک را از تحصیل باز داشته و آنها را به کودان کار تبدیل کرده، که زنان جامعه را از کوچکترین حق خود محروم کرده، که محیط زیست را نابود کرده و …. در چنین شرایطی است که وظیفه ما بعنوان نیرویی که خواهان سعادت و رفاه انسانها و خواهان برچیدن بساط وحشیگری داعشیان حاکم بر کشورهستیم صد چندان میشود.
ما بعنوان نیروی پیشرو جامعه باید بتوانیم با متحد کردن مردم و نیروهای چپ و کمونیست نقطه پایانی بر این بساط وحشیگری سرمایه داری بگذاریم.
حزب باید بتواند با در دستور قرار دادن یک برنامه منسجم و هدفمند و با متحد کردن همه کسانی‌ که خواهان سرنگونی انقلابی حکومت اسلامی و خواهان آزادی و برابری هستند، در جهت سرنگونی این حکومت فقر و تحجر و جنایت گامهای نهایی بردارد، تا بتوانیم بر ویرانه‌های این حکومت، دنیایی فارغ از فقر و نابرابری بنا نهیم.
خیلی‌ مایل بودم در کنگره شرکت داشته باشم ولی‌ متاسفانه مشکلات کار و زندگی امکان شرکت من در کنگره را غیر ممکن کرد.
به امید کنگره‌ای متحد و پربار
داوود رفاهی‌ – دبی
اکتبر ۲۰۱۴
************

سید داوود مصباح
‏ ‏27‏/09‏/ 2014
با درود بی پایان به هیئت رهبری حزب کمونیست و کارگری ایران!
رفقا!
قرار است که نهمین کنگره حزب کمونیست کارگری ایران تدویر یابد. این حزب مشعل تابان طبقه کارگر ایران و جهان و بخصوص کارگران و روشنفکران کشورهای منطقه منجمله افغانستان است. درین آشفته بازار تهاجمی امپریالیستی به سردمداری امپریالیست های امریکا چشم امید همه بسوی جنبش های کمونیستی دوخته شده است. علاوه بر این که از برنامه های کانال جدید می آموزیم و لذت می بریم و بر جهانبینی کمونیستی افتخارمی کنیم از سایت حزب کمونیست کارگری و مقالات علمی، آموزشی رفقا استفاده می کنیم. نشریات شما سمت و سو دهنده مبارزات ما در افغانستان هم است. از جمله احزاب سیاسی پیرواندیشه علمی طبقه کارگر یکی هم «سازمان رهایی بخش میهنی» است که از جمله رهروان جهانبینی علمی غیر راجستر شده دولت مزدور و دست نشانده امپریالیست های امریکا است که مشغول مبارزه غیر علنی می باشد که مرام آن را «نظام شورایی» تشکیل می دهد. «نظام شورایی» یک شیوه نا آشنا برای قاطبه مردم است. به ویژه مردم افغانستان. تبلیغات و نشریات ما در زمینه مربوط به عوامل محیطی محدود و اندک است، از این رو پیشنهادا به عرض می رسانیم که در سایت و تلویزیون کانال جدید اگر این مورد را بیشتر مورد بررسی و نشریات قرار داده شود برای ما در این قسمت تاریک ایرانشهر سخت مفید و ارزنده میباشد.
دوم- برای شنیدن و دیدن جریان آنلاین کنگره از راه دور ما را رهنمایی فرمایید ممنون می شویم
زنده و پیروز باد کمونیسم!
پیروز باد حزب کمونیست کارگری ایران!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *