غارت و بستری با بشکه ٢٢٠ لیتری

یاشار سهندی:
در حالی که این روزها “عاقلان جناحها” یادآور میشوند که تجربه نشانه داده فیلتر کردن بی ثمر است یا اصولا علاقه ای به فیلتر کردن ندارند!، وب سایت حکومتی انتخاب هفته گذشته فیلتر شد.
این وب سایت فیلتر شد چون روز قبل از ابن واقعه در گزارشی خبر داد که ٧ هزار میلیارد تومان دیگر ناپدید شده است. و این بار رئیس بانک مرکزی در دوران احمدی نژاد، خود احمدی نژاد و حمید پورمحمدی گل‌سفیدی متهم اصلی این پرونده هستند. خبر “رانت ٧ هزار میلیاردی ” از قول ریس کمیسیون اقتصادی مجلس اسلامی بیان شده تا اینجای خبر که یک نقل قول بود، اما تاکید این خبرگزاری که حمید پورمحمدی گل‌سفیدی یکی از متهمان اصلی پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی بوده که به قید وثیقه ٥٠٠ میلیون تومان آزاد شده است و به گزارش این سایت اکنون در دولت روحانی دارد به ” ابومشاغل” تبدیل میشود، کار دست این وب سایت داده. این حرفها ظاهرا موجبات کدورت خاطر مقامات بالای دولت روحانی را فراهم آورده و عاقلانه ترین کار را فیلتر کردن سایت مذکور دیدند، چرا که این شخص از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی و نوبخت سخنگوی دولت روحانی به سمت “عضو شورای گفت‌و‌گو” و “عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی” و “دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه” منصوب شده است. جناب پور محمدی گل سفیدی قبل از دولت روحانی سمتهای نظیر مشاور عالی رییس کل بانک مرکزی و نیز معاونت امور بانکی وزارت اقتصاد و دارایی داشته و احمدی نژاد هم بر سینه ایشان “نشان درجه دو لیاقت و مدیریت” چسبانده.

نویسنده گزارش سایت انتخاب به دولت روحانی اینگونه کنایه میزند: “گویی فعالیت این فرد تنها در دولت پیشین، مذموم بوده اما در دولت فعلی بی‌اشکال و کاملاً قانونی است”. در عین حال آخرین خبر از ٧ هزار میلیارد تومان ناپدید شده به گفته رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اسلامی این است که رد پول در دبی پیدا شده. این رقم نجومی در جریان سقوط ارزش رال در مقابل دلار بدست آمده که به گرانی وسیع کالاها منجر شد که این خود به فقر بیشتر مردم دامن زد اما برای چند نفر یک شبه یک ثروت افسانه ای رقم زده. و در جای دیگر ١٧ هزار میلیارد تومان به یغما رفته است، اینبار درصنایع پتروشیمی. داستان “رانت خواری” قرار نیست به انتها برسد نه بخاطر اینکه “جیب آخوندها ته ندارد” بلکه “مکلاهای” درس خوانده اقتصاد هم جیب شان به بزرگی گاو صندوق بانکهای امارات است. شخصی که متهم در یک پرونده “فساد” ازدولت قبلی است را به عنوان عضو مهمی از ستاد اقتصادی دولت روحانی منصوب می کنند (عنوان دهان پرکن اسم این نهاد صرفا برای پوشش دزدیهای حکومت و در عین حال تدوین قوانینی برای خالی کردن آخرین رال از جیب مردم است) ، چرا که راههای رسیدن به خدا را از خود خدا بهتر بلد است؛ و با این تجربه و تبحر در امر دزدیهای هزاران میلیارد تومانی که دارد بی شک یکی از کارآمدترین مهره های حکومت در ستاد اقتصادی دولت خواهد بود!

در کنار این اخبار، خبر رسیده که شهرام جزایری پاک، پاک از زندان آزاد شده! اگر کارگر زندانی، زندانی سیاسی که دوره محکومیتش به پایان میرسد همچنان در زندان نگه داشته میشود تا پرونده تازه ای برایش بسازند، شخصی مانند شهرام جزایری که یکی از دله دزدان جمهوری اسلامی است که از بیت رهبری تا مهدی کروبی از ایشان رشوه گرفته اند، تنها با دو روز تاخیر از پایان دوره محکومیتش آزاد میشود. در این میان بابک زنجانی که معلوم نیست دو میلیارد دلار پول نفت را در کدام صندوق یکی از بانک های جهان پنهان کرده است(؟) از لیست تحریم اتحادیه اروپا خارج میشود و بی بی سی خبر اولش همین موضوع میشود و بخش مهمی از بخش خبری ٦٠ دقیقه اش را به کارشناسان اهل فن اختصاص میدهد که به بینندگانش حالی کند که همه چیز رو به بهبود است، و مژده میدهد که امکان دارد دولت دستش به پولش برسد! و ما خیال خواننده خود را راحت سازیم که این پول قرار نیست خرج رفاه مردم یا حتی ادعای همیشگی بورژوازی خرج زیر ساختها شود، بلکه همه عوامل حکومت دندان تیز کردند که سهم بیشتری از این دومیلیارد به چنگ بیاورند.

سه هزار، هفت هزار، هفده هزار میلیارد، “به زبان ساده می آید” اما به واقع نشانگر این است که ثروت این جامعه چگونه غارت میگردد و دودش به چشم ما مردم میرود. ١٦ ماه حقوق عقب افتاده کارگران کاشی گیلانا چقدر میشود؟ سر جمع همه عقب افتادگی حقوقی کل کارگران ایران چه میزان است؟ آمار رسمی وجود ندارد اما بی شک مقدار ریالی آن به هیچکدام از این سه قلم دزدی که اشاره شده، نمی رسد. چند میلیون انسان زحمت کش حقوق شان به زحمت به یک قلم از دزدیها کلان کاربدستان حکومت میرسد. این ارقام سرسام آور غارت شده فقط در سایه سرنیزه حکومتی ممکن است، که کارگری که خواستار حقوق عقب افتاده اش شده محکوم به شلاق کرده است. این فاجعه وقتی تصویرش کاملتر میشود که شاهد هستیم بستر یک کارگر شامل دو بشکه دویست و بیست لیتری و یک تخته چوب و یک تیکه موکت می باشد. این عکس تزیینی نیست، بلکه گویای فاجعه ای است که در عمق جامعه جریان دارد و این نتیجه غارت بی حد و مرز ثروت جامعه است.
فیلتر سایت حکومتی انتخاب در راستای فرمان خامنه ای است که در مورد اختلاس سه هزارمیلیاردی خواستار آن شده بود که قضیه را زیاد کش ندهند. افشای گریهای دامنه دار دزدیهای باور نکردنی دولتمردان سابق جمهوری اسلامی بخشی از جنگ و جدالهای درونی حکومت است برای فشار آوردن بر رقیب خود. انتظار اینکه این مجرمان به محاکمه بکشند مانند این است که انتظار داشته باشیم که چاقو دسته خودش را ببرد. نهایت اتفاقی که خواهد افتاد کسانی مانند شهرام جزایری و مه آفرید امیر خسروی و بابک زنجانی ها دستمال های چرکی هستند که جمهوری اسلامی براحتی آنها را دور میریزد تا اصل نظام را در امان نگه دارند. جمهوری اسلامی یک حکومت فاسد است که تا عمق وجودش فساد ریشه دوانیده و یک درمان بیشتر برای ختم این تباهی وجود ندارد و آنهم سرنگونی این حکومت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *