ادامه اعتصاب کارگران معادن زرند، بازنشستگان شرکت هواپیمایی (هما) و حمایت از معلم زندانی عزیز قاسم زاده

– روز ۱۲ مهر کارگران معادن پابدانای جنوبی، چشمه‌پودنه، گله‌توت ، ۱۲-۱۴ ، سراپرده، باب‌شکون و معدنجو در زرند کرمان که از یک هفته گذشته در اعتراض به سر میبرند بار دیگر دست به تجمع زدند و صدی اعتراضشان را علیه دستمزدهای پایین و وضعیت اسفناک معیشتی و کاری خود بلند کردند. بنا بر خبرها حقوق اغلب این کارگران با ۵ تا ۱۵ سال سابقه کاری چندین برابر زیر خط فقر و  بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است و کارگران به آن اعتراض دارند. همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر،  پرداخت به موقع بیمه‌ها و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل مطابق با شرکت معادن زغال سنگ کرمان از جمله خواستهای فوری این کارگران است. خواست افزایش دستمزدها به بالای خط فقر ۱۲ میلیون تومان امروز یک خواست اجتماعی در میان کارگران، معلمان، بازنشستگان و بخش بزرگی از حقوق بگیران جامعه است.

– روز دوشنبه ۱۲ مهرماه جمعی از بازنشستگان شرکت هواپیمایی (هما) در اعتراض به خلف وعده و تعویق پرداخت حقوق شهریور ماه خود مقابل مجلس اسلامی و سازمان برنامه و بودجه تجمع کردند.

– روز یکشنبه ۱۲ مهر جمعی از معلمان به نمایندگی از طرف  کانون صنفی معلمان تهران به نشانه حمایت و همبستگی  با خانواده عزیز قاسم ‌زاده معلم و هنرمند دستگیر شده و سخنگوی کانون صنفی فرهنگیان گیلان دیدار کردند. عزیز قاسم زاده در  روز یکشنبه ۴ مهرماه یک روز بعد از تجمع بزرگ سراسری معلمان بازداشت شد و  اکنون در قرنطینه زندان رودسر در بازداشت به سر میبرد. بنا بر خبر منتشر شده از سوی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان رامین صفرنیا وکیل دادگستری روز یکشنبه ۱۱ مهرماه، جهت اعلام وکالت عزیز قاسم‌زاده به دادسرای شهرستان رودسر مراجعه کرده  اما اجازه تنظیم قرارداد وکالت از طرف دادستان به او داده نشده است. بنا به گزارش به گفته رامین صفرنیا قرار بازداشت موقت این زندانی تمدید و او ممنوع الملاقات و از حق تماس تلفنی محروم است. هم اکنون کارزار وسیعی برای آزادی او و همه معلمان زندانی در جریان است. قبلا نیز در همین رابطه طوفانی تویتری به راه افتاد که با شرکت وسیعی از سوی معلمان، کارگران و بخش های مختلف مردمی روبرو شد. یک شعار معلمان در تجمعات اعتراضی شان شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد بود.

عزیز قاسم‌زاده و همه معلمان زندانی و دیگر زندانیان سیاسی باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ مهر۱۴۰۰ ، ۴ اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *