ahmad rahmani

کنگره ۹ حزب به چه مسائلی باید پاسخ بگوید؟

ahmad rahmani
احمد رحمانی:
من می خواهم از ضرورت توجه بیشر مباحث کنگره نهم حزب کمونیست کارگری ایران در بطن اوضاعی که در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه درست شده است و نقش دولتهای ایران، ترکیه، عربستان سعودی غرب و آمریکا که هر کدام به نحوی برای منافع خود و بقای زمام امور در این آشوب و نا امنی ها نقشی مهم و بنیادی دارند شروع کنم.

اول از هر چیز باید اشاره کنم که کنگره یکی از عالیترین ارگان های حزبی است و با اجلاس های درون حزبی کاملا متفاوت است. از این زاویه که شرکت برای عموم افراد آزاد است و مردم میتوانند با شرکت در این اجلاس حزبی، از نزدیک با حزب و سیاست ها و فعالین و کادرهای آن و چگونگی نحوه تصمیم گیری ها در آن آشنا شوند. همین علنی بودن کنگره خودش یکی از ارکان آزادی بیان است که در دنیای امروز در بین احزاب و سازمان ها و حتی دولت ها، چنین سبک و سیاقی وجود ندارد و این خود نشان دهنده شفافیت و مدرن بودن حزب کمونیست کارگری ایران و دور بودن سیاست های حزب از پیله محافظه کاری و دیکتاتوری سیاسی و درون حزبی است.

در بطن اوضاع امروز واعدام های وسیع و بچاپ بچاپ های سران رانت خوار حکومت اسلامی در ایران تا کشتار مردم بیگناه در سوریه وعراق توسط دولت اسلامی (داعش) و برجسته شدن ناسیونالیسم کُرد تحت لوای ” کُردایتی” در عراق و سوریه و ساختن چهره های متفاوت از دولت های مذبور ما را مصمم تر میکند که در مسیر انسانیت برای رهایی از این فلاکت گام برداریم.
از حزب کمونیست کارگری بعنوان یک حزب متعهد به انقلاب و آرمان های سوسیالیستی انتظار میرود که بتواند رابطه اش را با جامعه بسازد و آن را رادیکالتر و محکم تر نماید. حزب باید رابط جامعه، فعالین جنبش کمونیسم کارگری و آرمان های یک دنیای بهتر برای جامعه باشد و ایده های انسانی اش را درمیان نسل جوان بیشتر ببرد.

حزب باید جنبش های سیاسی فعال طبقات دیگر را در جامعه بیشتر افشا کند وماهیت آن و ریشه های آن را برای مردم بیشتررونمایی کند. از کنگره انتظار می رود که در ساختار تشکیلاتی تغییرات اساسی و بنیادین بوجود آورد و حزب باز و مدرن وانعطاف پذیر در برابر نقد وخواسته های واقعی توده مردم و فعالین سازمان دهد تا این فضای باز و مدرنیت سیاسی و خاصیت های نقد پذیری و انعطافات، حزب را قویتر و در مقابل خطراتی نظیر محفلیسم واکسینه کند. این حزب باید بکوشد که بدنه کارگری را بیشتر تقویت کند و حزب را حول پراکتیک اجتماعی درارتباط با جامعه سازمانده تر کند و پراکتیک را مشروط به تئوری نکند تا حزب و سیاست های سوسیالیستی آن دقیق تر وحرفه ای تر پیش برود.

انتظار من این است که حزب با استفاده از سیر تکنولوژی غول آسا برای ارتقا کادر پروری وعضوگیری و تضمین کردن ارتباطات داخل و خارج از این تکنولوژی نهایت استفاده را بگیرد و همگام با جامعه جهانی برنامه ها و سیاست ها و فعالیت ها و انتظارات خود را هم ارز با جامعه ایران به زبان انگلیسی برای معرفی هر چه بیشتر این حزب به جامعه جهانی و مردمان جهان بشناساند و آن را تبلیغ کند. حزب مصمم تر خود را بعنوان تنها آلترناتیو بعد از جمهوری اسلامی به جامعه جهانی معرفی کند و نگران سن سیاسی، نیرو و چه خواهد شد وغیره نباشد.

من تقاضا دارم که قرارها و پیشنهاداتی که در وضع موجود کمکی به حزب و یا اوضاع موجود نمیکند بپرهیزد. من بعنوان کادراین حزب و یکی از اعضای جنبش کمونیسم کارگری میخواهم جلسات حزبی را حرفه ای تر برگزارکنیم و باید توقع داشته باشیم که این جلسات کار روتینی شود برای گسترش حزب و آپدیت هوشیاری مان و برای فرا گیری سیاست های صحیح و تحلیل اوضاع وجامعه وهمچنین برای رسیدن به انقلابی که تنها راه چاره است برای خلاصی از جهنم سرمایه داری اسلامی و جهل و خرافه.

به کنگره ما بیائید تا از نزدیک وهمراه با هم با تعیین سیاست های رادیکال و انسانی به این بربریت پایان دهیم.
۳۰سپتامبر ۲۰۱۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *