تجمعات کارگران معدن ذغال سنگ پابدانا، مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه و کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور

– روز ۱۰ مهر کارگران شرکتی معادن ذغال سنگِ پابدانا در اعتراض به تبعیض ها و سطح نازل حقوقهایشان و با خواست دائمی شدن کار خود دست به تجمع زدند.  این کارگران در رابطه با این موضوع بارها تجمع داشته و پاسخی نگرفته اند. به گفته کارگران دستمزد آنها به اندازه حداقل دستمزد تعیین شده شورایعالی کار است که عملا چندین بار زیر خط فقر است و به هیچوجه کفاف زندگی شان را نمیدهد.  

– روز شنبه دهم مهرماه مربیان پیش دبستانی شهرستان ایذه در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان  و با خواست بازگشت به کار و استخدام در آموزش و پرورش مقابل استانداری خوزستان در اهواز تجمع کردند. آنها مربیان پیش دبستانی سال ۹۷ هستند که یکسال است برای پیگیری مطالباتشان دست به تجمع و اعتراض میزنند و جوابی نگرفته اند. آنها در تجمع اعتراضی امروزشان اعلام کردند :” اینبار آمده ایم بمانیم تا یکبار برای همیشه مشکل ما حل شود”.

– صبح روز دهم مهرمه جمع هایی از کارگزاران مخابرات روستایی سراسر کشور بار دیگر برای پیگیری خواستهای خود مقابل ستاد اجرایی فرمان امام در تهران تجمع کردند. اعتراض آنها به حقوق های نازل چند بار زیر خط فقر، تبعبض ها و وضع بد معیشتی شان است. آنها بیست سال است که به این کار اشتغال دارند و دریافتی آن به میزان حقوق کف قانون کار و چند برابر زیر خط فقر است.

حزب کمونیست کارگری ایران

10 مهر۱۴۰۰ ، 2 اکتبر ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *