۱۰ مهر: پنجمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه – فردا تجمع مقابل فرمانداری

دور جدید اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه برای پیگیری مطالباتشان  امروز دهم مهرماه وارد پنجمین روز خود شد.  در اعتصاب این روز نیز حضور گسترده کارگران کاملا قابل مشاهده بود و کارگران از بخش های مختلف شرکت وسیعا حضور پیدا کرده و تجمع بزرگی در محل سنگر برپا نمودند. در تجمع این روز مثل روزهای گذشته شماری از کارگران در سخنرانی هایشان بر خواستهای فوری خود و اتحاد و همبستگی برای پیشبرد آنها تاکید کردند. در این تجمع کارگران تصمیم گرفتند که فردا یازدهم مهر ماه  تجمع خود را به داخل شهر شوش بکشانند و در مقابل فرمانداری جمع شوند. در فراخوان به این تجمع اعلام شده است که حضور و غیاب همانجا در مقابل فرمانداری اجام میشود و بعد دسته جمعی به سمت بازار راهپیمایی خواهند کرد.

 کارگران نیشکر هفت تپه با اعلام اعتراض علیه سردواندن های سران قوا و به نابودی کشاندن کشت و کارخانه و تعویق پرداخت حقوقها و عدم پاسخگویی به خواستهایشان اعلام کرده اند که تا رسیدن به خواستهای خود به اعتصاب و تجمعات و اعتراضات خود ادامه خواهند داد و کوتاه نخواهند آمد.

با خلع ید از اسد بیگی هنوز شرکت هفت تپه از نظر مدیریت و مالکیت تعیین تکلیف نشده و همین بهانه ای برای نپرداختن دستمزدها و بی توجهی به سرنوشت شرکت است. تعیین تکلیف فوری مدیریت شرکت و شفاف سازی نحوه و قیمت واگذاری شرکت و اداره آن تحت نظارت شورایی خواست اول این کارگران است. آنها همچنین خواستار پرداخت فوری حقوق های معوقه و سایر مطالبات عرفی و قانونی خود هستند. سه ماه حقوق این کارگران پرداخت نشده است. بعلاوه تسریع در انجام عملیات کشت و ترمیم کارخانه، بازگشت به کار اخراجی های مطالبه گر، تمدید قرارداد فصلی ها، اعلام و اجرای حکم صادر شده علیه اسدبیگی-رستمی در پرونده اختلاس و مختومه شدن پرونده امنیتی برای خانم فرزانه زیلابی وکیل این کارگران از دیگر مطالبات اعلام شده این کارگران است. کارگران نیشکر هفت تپه اعلام کرده اند که تا رسیدن به مطالبات خود به اعتصابشان ادامه خواهند داد.

این کارگران با بیرون انداختن مدیران فاسد از شرکت، به گل گرفتن در شورای اسلامی، اعلام مجمع نمایندگان منتخب مجمع عمومی خود عملا شورای خود را ایجاد کرده و بستر نظارت شورایی بر اداره شرکت را فراهم نموده اند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ۲ اکتبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *