behroz mehrabadi

بهروز مهرآبادی

b.mehrabadi@gmail.com

سیاه مثل زندگی اسلامی

behroz mehrabadi
بهروز مهرآبادی:
“زنده باد زندگی” نام یک برنامه تلویزیونی است که از شبکه دو تلویزیون جمهوری اسلامی پخش میشود. در سایت اینترنتی این برنامه از جمله اهداف آن میخوانیم: “روشهای جدید زندگی، تحلیل خانواده معاصر و جامعه ایرانی … تکمیل و تعالی هنجارهای دینی در خانواده … و جستجوی مضمون خانواده در همه مسائل اجتماعی و فرهنگی”. در برنامه آخوندی بنام محمد صادقی ۴۳ ساله، داماد، دو پسر، یک نوه اش شرکت داشتند. دو حجم سیاه متحرک و سخنگو نیز در این برنامه بچشم میخورد که بعنوان همسر و دختر محمد صادقی معرفی شدند. آنها در پوششی کاملا سیاه پیچیده شده بوند که چشم ها و حتی نوک انگشت آنها بزحمت پیدا بود. مجری برنامه تحصیلات حجت الاسلام صادقی را سطح ۴ حوزوی و معادل دکترا اعلام می کند که حجت الاسلام با کمرویی و عشوه مقام دکترا را در شان خود ندانسته و به همان “شیخ” بودن اکتفا می کند. خانم زینب طیبیان همسر ایشان هم طلبه است و تا سطح ۲ حوزوی پیشرفت کرده است.

بحث های کشاف مجری برنامه و آقای دکتر حجت الاسلام در مورد محدودیت های شرعی و مجاز بودن دیده شدن مچ دست، مچ پا و قرص صورت به همان اندازه مضحک است که تهوع آور. و مضحک تر از آن سخنان زوجه حجت الاسلام زینب طیبیان است که این چنین عمق شعور خود را بیان می کنند: “پوشانده شدن سر و صورت خانم ها دلیل پزشکی دارد. زنهایی که خودشان را میپوشانند جوانتر می مانند چون از چشمان مرد اشعه ای تولید میشود که وقتی به صورت زن میخورد باعث پیری زود رس میشود.” این کشف را می توان تکمیل کننده تئوری نظریه دکتر ابوالحسن بنی صدر در مورد اشعه موی سر خانم ها دانست که در همان سالهای اولیه حکومت اسلامی، اعلام شد. و می توان دریافت که برخورد این دو اشعه خطرناک چه عواقب وخیمی برای دنیا و آخرت و همچنین برای صورت خانم ها می تواند داشته باشد. سخنان حجت الاسلام صادقی و بیت ایشان گوشه ای از نگاه اسلام به زن و به عنوان وسیله ارضای جنسی مرد و ماشین تولید مثل و (یا بقول محمد صادقی تولید لا اله لله گو و یا تولید مسلمان جدید) است.

شکل و شمایل این خانواده اسلامزده چنان است که حتی رسانه های مجاز در جمهوری اسلامی از آن با عناوین “نامرسوم”، “خاص” و “خانواده پوشینه پوش” از آن اسم بردند. حاج آقا صادقی، زوجه و حتی صبیه ایشان هم به “غیر عادی” بودن شکل و شمایل خود اذعان دارند و می گویند که مردم آنرا نمی پسندند. زینب صادقی امتناع سایر زنان را از داشتن چنین پوشش کریهی “راحت طلبی” آنها می داند ولی حجت الاسلام با ایشان مخالف است و این را دلیل جهالت می داند و اعلام می کند “وقتی امام زمان ظهور کند مردم خودشان به دلخواه حجاب را انتخاب می کنند” و بطور ضمنی به برادران و خواهران حزب اله یادآوری میکند قبل از ظهور حضرت برای حفظ حجاب باید از چماق و پونز کمک گرفت.

سرتاسر این برنامه چندش آور تلویزیونی نمایش تحجر و کثافت قوانین اسلامی است. این برنامه تلویزیونی بصورت سیاه و سفید به نمایش درآمده است و از رنگ در آن خبری نیست. هر چقدر محمد جعفر خسروی مجری برنامه با چاپلوسی های چندش آور و اهل بیت حجت الاسلام بخواهند زندگی خود را لذت بخش جلوه دهند، اما این برنامه فقط نمایش زندگی زجرآور و بیمارگونه اسلامی و وضعیت زنان در آن است که بقول خانم صادقی باید حداقل چهار پوشش داشته باشند که آخرین مرحله آن به نقل از حضرت زهرا، باید به سیاهی شب باشد. در بیت حاج آقا صادقی تلویزیون ممنوع است چرا که بقول آقای مجری تلویزیون پنجره ای است که نمی توان در مقابل آن پرده کشید. پدر زینب که آخوند بوده است، دخترش را در سن دوازده سالگی به عقد محمد صادقی درآورده و در سن ۱۴ سالگی با او ازدواج و بلافاصله اقدام به بچه دار شدن کرده است. ایشان در سن ۴۳ سالگی چند نوه دارد. قبل از ازدواج همدیگر را ندیده بودند ولی از آنجا که پدر عروس خانم خیلی لیبرال بوده اند، قبل از ازدواج برای دختر ۱۲ ساله و داماد ۱۸ ساله صیغه محرمیت دو ساعته خوانده تا اجازه صحبت و دیدن یکدیگر را پیدا کنند. و در نهایت جناب حجت الاسلام سنت پدوفیلی اسلامی را حجت الاسلام از قول پیغمبر روایت می کند که: “سعادت هر پدر و مادری است که دختر قبل از بلوغ به خانه شوهر برود”.

این برنامه تلویزیونی نمونه ای از کثافاتی است که شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی روز تا شب سعی می کنند بخورد مردم بدهند. مضمون و هدف این برنامه ها بجز زن ستیزی، کودک آزاری، نوحه خوانی و عزاداری و ترویج جهل و خرافه و ارعاب چیز دیگری نیست. استفاده روز افزون مردم از برنامه های ماهواره ای و شبکه های خارج از کنترل جمهوری اسلامی، بیزاری مردم از این برنامه ها و از قوانین اسلامی را نشان می دهد. حمله تکاورهای جمهوری اسلامی به ماهواره ها با شکست روبرو شد. هم درمورد حمله به ماهواره ها امروز رسما اعتراف میکنند که از مردم شکست خورده اند و هم در زمینه حجاب و هم تحمیل سنن اسلامی عهد بوق به مردم. برنامه های صدا و سیما حتی برای اکثر دست اندرکاران و مزدوران حکومت چندش آور است ولی یک حقیقت مهم را هرروز یادآوری میکند که اگر مردم ایران زیر بار حکومت رفته بودند و شکست های سختی به آن نداده بودند امروز نظیر قوانین طالبان و داعش در خیابان ها حاکم بود و زنان توسط آیت اله های حکومت در بازار به فروش گذاشته میشدند. این شکست ها پیش درآمد شکست کامل جمهوری اسلامی از مردم و نه فقط این که پیش درآمد محو کل این فرهنگ تحجر از جامعه ایران است. با سرنگونی جمهوری اسلامی و آزادی انتخاب برای مردم، جامعه ایران یکی از پیشروترین جوامع دنیا حتی در مقایسه با جوامع غربی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *