۸ مهر: سومین روز اعتصاب متحدانه کارگران نیشکر هفت تپه

روز پنجشنبه هشتم مهرماه کارگران نیشکر هفت تپه برای سومین روز متوالی برای پیگیری مطالبات خود در‌ محوطه شرکت و مقابل دفتر مدیریت دست به تجمع و اعتصاب زدند. در این تجمع جمعیت بزرگی از کارگران از بخش های مختلف شرکت تجمع داشتند و مثل همیشه کارگران در سخنرانی هایشان بر خواستهای فوری خود تاکید کرده  و اعلام داشتند که تا وقتی به مطالبات آنها جواب داده نشود به اعتراضشان ادامه خواهند داد.

تعیین تکلیف مدیریت شرکت خواست اول این کارگران است و هدف آنها اداره شرکت تحت نظارت شورایی است. در عین حال این کارگران سه ماه دستمزد طلب دارند و به دیگر مطالباتشان از جمله بازگشت به کار کارگران اخراجی و تمدید قرار داد کارگران فصلی و غیر  نیشکری پاسخی داده نشده است. این کارگران همچنین خواستار پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بطور مشخص مختومه اعلام شدن پرونده فرزانه زیلابی وکیل خود هستند.

کارگران نیشکر هفت تپه روز گذشته در شورای اسلامی را گل گرفتند و به این ترتیب پرونده این ارگان جاسوسی ضد کارگری را مختومه اعلام کردند. همزمان این کارگران اعلام داشته اند که مجمع نمایندگان کارگران، تشکل واقعی این کارگران و مورد حمایت آنهاست و این مجمع همواره منتخب خود آنها بوده و هست و مجمع عمومی ابزار مهم تصمیم گیری شورایی آنها در مبارزاتشان و برای نظارت شورایی است. بدینگونه کارگران نیشکر هفت تپه عملا پایه شورای واقعی خود را گذاشته و الگویی برای همه کارگران در سطح جامعه ارائه داده اند. زنده باد کارگران نیشکر هفت تپه!

حزب کمونیست کارگری ایران

۸ مهر ۱۴۰۰ ، ۳۰ سپتامبر  ۲۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *